CNADNR anunță o nouă licitație pentru marcajele rutiere pe autostrăzi și drumuri naționale. Miza: 44 milioane de euro

Publicat: 12 02. 2013, 19:41
Actualizat: 29 07. 2014, 21:25

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a lansat o nouă licitație pentru atribuirea contractului privind executarea de marcaje rutiere pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale din România.

Decizia vine la mai puțin de două luni după ce o primă licitație, lansată în toamnă, a fost anulată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), în urma contestațiilor depuse de mai multe firme.

Valoarea totală estimată a contractului este de 194,38 milioane lei (44 milioane euro). Durata acordului-cadru este de 2 ani. Autoritatea contractantă intenționează să încheie două contracte subsecvente.

Contactați de gândul, reprezentanții uneia dintre firmele care au contestat prima licitație susțin că în caietul de sarcini aferent celei de-a doua licitații cantitatea prevăzută de marcaje convenționale, în strat subțire, este mult prea mare, în raport cu cele în strat gros.

 

Sursa: CNADNR// Caietul de sarcini aferent licitatiei pentru executarea marcajelor rutiere

„Problema este că marcajele convenționale se șterg repede, în 3-4 luni, și este nevoie de aplicarea unui nou marcaj. Marcajul cu efect rezonator, în strat gros, este mai scump, dar are o durată de câteva ori mai lungă. În multe dintre statele din Uniunea Europeană pe autostrăzi se aplică doar marcaj cu efect rezonator”, ne-a precizat reprezentantul unei firme specializate în marcaje rutiere.

Firmele care au contestat licitația lansată în toamnă pentru marcaje rutiere –  SC Marca Plast SA, SC Loial Impex SRL, SC Vesta Investment SRL, SC Kisan Marcaje Construcții SRL și SC Dumava Semnalizare SRL – au acuzat, printre altele, criteriile de atribuire prevăzute în caietul de sarcini.

De asemenea, în cazul licitației din toamnă, firmele au acuzat CNADNR că ar fi favorizat, prin condițiile cuprinse în caietul de sarcini, firma Anduna Servimob, care s-a desprins din Plastidrum, firma care a câștigat ani de zile licitațiile pentru marcajele rutiere.

CNADNR a deținut la înființarea Plastidrum un pachet de 50% din acțiunile companiei, însă prin majorări repetate de capital, CNADNR a rămas cu 10% din acțiunile Plastidrum.

Când vor fi deschise ofertele

În anunțul publicat de CNADNR în sistemul electronic de licitații se arată că în urma licitației se vor încheia contracte pentru mai multe loturi. 

Pentru lotul 1 -DRDP București, valoarea estimată fără TVA este de 36,4 milioane de lei, pentru lotul 2 – DRDP Craiova, valoarea este de 18,8 milioane lei, pentru DRDP Timișoara – 26,7 milioane lei, DRDP Cluj – 38,4 milioane lei, DRDP Brașov – 22,19 milioane lei, DRDP Iași – 23,68 milioane lei și DRDP Constanța – 28,03 milioane lei.

Ofertele vor fi deschise pe 26 martie a.c.

Firme amendate de Consiliul Concurenței pentru licitații trucate

În toamna anului trecut, Consiliul Concurenței a anunțat că a amendat cinci firme pentru trucarea unei licitații organizate de CNADNR pentru executarea marcajelor rutiere.

Firmele amendate au fost Plastidrum, Signature Semnalizare, Swarco România, Swarco Heoscont Strassenmarkierung șI Eleftherios Kokkinakis, iar amenda a fost de peste 3 milioane de lei (663.000 de euro).

Cele cinci companii au participat la licitație în cadrul a doua asocieri: Plastidrum-Signature Semnalizare, respectiv Swarco-Swarco Heoscont Strassenmarkierung -Eleftherios Kokkinakis.

Înțelegerea anticoncurențială a constat în coordonarea modului de acțiune la procedura de achiziție publică, astfel încât prima asociere să câștige licitația, iar cea de-a doua să asigure numărul minim, de doi participanți, necesar în cadrul procedurii de licitație deschisă.