Prima pagină » Economic » CNADNR, executată silit de Aeroportul Arad. Care este motivul

CNADNR, executată silit de Aeroportul Arad. Care este motivul

CNADNR, executată silit de Aeroportul Arad. Care este motivul
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a fost executată silit de Aeroportul Arad, pentru aproape trei milioane de lei, sumă obținută în instanță drept despăgubiri după construirea autostrăzii pan-europene, care a afectat sistemul de balizaj al bazei aeriene.

Directorul Aeroportului Arad, Dan Bălăcel, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, că în conturile instituției vor intra, în câteva zile, aproximativ 3.000.000 de lei, bani obținuți din executarea silită a CNADNR, după un proces câștigat la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ).

Bălăcel a spus că, după emiterea sentinței definitive, CNADNR a refuzat să vireze banii, astfel că s-au început procedurile de executare silită.

„Procedurile s-au încheiat recent, iar banii sunt deja la executorul judecătoresc și ne vor fi virați în câteva zile”, a spus Bălăcel.

Suma de 2.940.147 de lei câștigată la ICCJ reprezintă contravaloarea investițiilor făcute de baza aeriană și Consiliul Județean (CJ) Arad în reconfigurarea sistemului de balizaj luminos, necesară după construirea autostrăzii care face parte din Coridorul IV pan-european.

Câștigarea procesului la ICCJ fusese anunțată de autoritățile din Arad la sfârșitul lunii iunie 2014. La vremea respectivă, directorul aeroportului preciza că în 12 martie 2009 CJ Arad a transferat către CNADNR o suprafață de 43.214 de metri pătrați din zona bazei aeriene, destinată construcției autostrăzii, tronsonul „Varianta de ocolire a municipului Arad”.

„Transferul era condiționat de suportarea din bugetul autostrăzii a cheltuielilor ocazionate de modificările necesare la sistemul de balizaj. Ulterior, CNADNR nu a mai respectat această condiție”, declara Bălăcel.
El spunea că, după finalizarea centurii parte din autostrada pan-europeană chiar în vecinătatea aeroportului, pista locală nu a mai putut fi folosită noaptea.

„Practic, construcția autostrăzii a scurtat pista aeroportului cu 180 de metri, iar balizajul a fost mutat și a trebuit reconfigurat. Centura ocolitoare a municipiului reprezenta un obstacol din punct de vedere aeronautic pentru operațiile de aterizare-decolare. Fără sistem de balizaj nu se putea opera pe timp de noapte sau în condiții de vizibilitate scăzută”, declara Bălăcel.

Președintele CJ Arad, Nicolae Ioțcu, declara că relocarea sistemului de iluminare a pistei de aterizare – care a presupus instalarea a 45 de kilometri de cabluri speciale pentru alimentarea a sute de lămpi – s-a făcut în cele din urmă cu fonduri locale. Investiția a fost de aproximativ 2,9 milioane de lei, o parte din bani fiind obținuți printr-un credit de investiții garantat de Consiliul Județean, în valoare de 240.000 de euro. Aceste lucrări au fost finalizate în 2013.

Aeroportul se află sub autoritatea CJ Arad, care este acționarul majoritar.
 

 

Autor

Citește și