Prima pagină » Economic » CNADNR reia procedura de licitație pentru lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj

CNADNR reia procedura de licitație pentru lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj

CNADNR reia procedura de licitație pentru lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj
Dorinel Umbrărescu a pierdut un contract de 138 de milioane de euro, pentru construirea lotului 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj, care are o lungime de 25,6 kilometri.

Dorinel Umbrărescu a pierdut un contract de 138 de milioane de euro pentru construirea lotului 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj, care are o lungime de 25,6 kilometri.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) desemnase drept câștigătoare a licitației asocierea Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, în dauna asocierii conduse de Selina SRL, în calitate de lider al asocierii Selina-Doprastav-Sodi Construcții.

Curtea de Apel București a respins pe 11 aprilie a.c. cele două plângeri formulate de asocierea Spedition UMB-Tehnostrade și de CNADNR împotriva deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) prin care a fost admisă contestația depusă de Selina SRL. „Compania (Selina n.n.) a formulat respectiva contestație întrucât la începutul lunii ianuarie oferta asocierii din care face parte a fost pe nedrept și ilegal exclusă din procedura de atribuire a contractului de lucrari Autostrada Timișoara – Lugoj (Lot 2)”, se arată într-un răspuns primit de gândul de la Vass Lawyers.

Decizia Curtii de Apel este irevocabilă, astfel încât CNADNR este obligată să pună în executare decizia pronunțată de CNSC în februarie 2013. Prin urmare, autoritatea contractantă (CNADNR) va continua procedura prin reevaluare a celor două oferte, ținând cont de cele dispuse de Consiliu prin decizie.

Potrivit Deciziei, oferta Spedition UMB – Tehnostrade, declarată anterior câștigătoare, este inadmisibilă datorită neîndeplinirii unor cerințe de calificare. „Astfel, >, CNADNR are >. Astfel, CNADNR nu mai are dreptul nici măcar să ceară clarificări asocierii, trebuind să treacă direct la descalificarea ofertei din procedură”, se arată în răspunsul de la Vass Lawyers. 

În același timp, Consiliul a reținut faptul că măsura de respingere a ofertei Selina a fost eronat adoptată, CNADNR nerespectând propriile condiții din documentația de atribuire, precum și dispozițiile legale aplicabile.

„Prin urmare, în acest moment oferta Selina, pe nedrept declarată anterior neconformă, are cea mai bună ofertă financiară, iar criteriul de atribuire a contractului este prețul cel mai mic”, se arată în răspunsul semnat de avocat Iulia Vass.

Primul tronson din Timișoara-Lugoj, dat în folosință în octombrie 2012

Primul tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulației în octombrie 2012, lucrările fiind finalizate cu șase luni înainte de termen.

Tronsonul face legătura între municipiul Timișoara și localitatea Remetea Mare.

Lucrările de construcție pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni. Valoarea primului tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj a fost de 210.396.462, 74 lei (fără TVA).

Autostrada Timișoara-Lugoj are o lungime totală de peste 35 de kilometri.

Autostrada Timișoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene și cele aderate după 2004 și 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifică în două: Timișoara – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța și Timișoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.

Citește și