Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) intenționează să închirieze utilaje de la Pa&Co International și Gecor SRL pentru deszăpezirea autostrăzii București-Lehliu și a drumurilor naționale din județul Prahova, însă reprezentanții Gecor susțin că nu au fost înștiințați oficial de intenția companiei de autostrăzi.
Aceste tronsoane trebuiau să fie curățate de zăpadă de Romstrade, firma lui Nelu Iordache, care a intrat în atenția procurorilor anticorupție, și căreia CNADNR i-a reziliat cele două contracte de deszăpezire, cât și alte patru contracte în domeniul construcției de infrastructură.
Firma Pa&Co International este controlată de omul de afaceri Costel Cășuneanu, iar Gecor SRL este deținută de Gheorghe și Ioana Cusa, ambele societăți fiind „abonate” de-a lungul anilor la contracte cu statul.
Citește și Licitațiile pentru deszăpezire s-au blocat pe autostrada Cernavodă-Constanța. De ce nu vrea nimeni un contract 1,6 milioane de euro
Contactați de gândul, reprezentanții Gecor SRL au declarat vineri că nu au fost anunțați că CNADNR intenționează să închirieze utilaje de la ei pentru activitatea de deszăpezire pe București-Lehliu, din autostrada A2.
„Nu am primit nici o înștiințare oficială de la Compania Națională de Autostrăzi. Ar fi pentru prima dată când compania ar apela la serviciile noastre pentru a închiria utilaje pentru deszăpezire”, ne-a declarat Mirela Luca, director economic la Gecor SRL.
Amintim că miercuri compania de autostrăzi a trimis un comunicat în care anunța că a trimis Romstrade înștiințarea de reziliere a contractelor de deszăpezire, precizând totodată că, până la selectarea unei noi firme, CNADNR va curăța de zăpadă cu utilajele proprii și închiriate de la PA&CO International SRL și respectiv de la Gecor SRLtronsoanele rămase fără contract.
Citește și Kilometrul de deszăpezire, de cinci ori mai scump în România decât în Finlanda: „Suntem societate comercială, nu casă de domnișoare”
Motivele pentru care CNADNR a transmis înștiințările de reziliere către Romstrade se referă la faptul că firma lui Nelu Iordache nu a trimis în bazele de deszăpezire utilajele solicitate conform caietului de sarcini și nu asigurat cantitatea de material antiderapant, conform necesarului și graficului stabilit, potrivit companiei naționale de autostrăzi.
Romstrade fusese singura firmă care se înscrisese și câștigase licitația organizată de CNADNR pentru deszăpezirea drumurilor naționale din județul Prahova (secția de drumuri naționale SDN Ploiești), dar și pentru București-Lehliu.
Omul de afaceri Nelu Iordache, reținut de DNA în dosarul în care este cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad, delapidare, fals în înscrisuri și spălare de bani, a fost arestat preventiv duminică, prin decizia Tribunalului București.
Citește și CNADNR anulează două contracte de deszăpezire de-ale lui Nelu Iordache. Ce alt „rege al asfaltului” va curăța de zăpadă în locul lui
Reprezentanții CNADNR au declarat pentru gândul că, în afară de segmentul de autostradă București-Lehliu și drumurile naționale din județul Prahova, pentru restul drumurilor naționale și autostrăzilor au fost semnate contractele pentru activitatea de deszăpezire, însă acestea nu au fost făcute publice.
Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Mircea Pop, a declarat recent pentru Mediafax că are un buget de 250 milioane lei pentru contractele de deszăpezire din această iarnă, mai mic cu peste 15% față de nivelul fondurilor plătite iarna trecută, care s-au ridicat la 300 milioane lei.
Potrivit datelor transmise agenției Mediafax de compania de drumuri, printre companiile contractate pentru lucrările de deszăpezire din această iarnă se numără unii dintre cei mai mari constructori locali, precum Spedition UMB și Tehnostrade, deținute de Dorinel Umbrărescu, Romstrade (Nelu Iordache), Delta ACM (Florea Diaconu) sau Pa&Co (Costel Cășuneanu).