CNADNR vrea 5,5 mld lei pentru investiții și estimează că va încheia anul cu 450 de angajați în plus
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al CNADNR pentru acest an include surse de finanțare a investițiilor care totalizează 5,89 miliarde lei. Din această sumă, 5,85 miliarde lei sunt alocați de la buget și includ plata a 398,9 milioane lei pentru angajamente din anii anteriori.
Comparativ, bugetul rectificat al CNADNR, aprobat la finele anului trecut, a prevăzut surse de finanțare a investițiilor în valoare de 3,97 miliarde lei, din care 3,94 miliarde lei sunt alocații de la buget. Alocațiile bugetare aferente plății angajamentelor din anii anteriori s-au ridicat la 1,75 miliarde lei.
La rubrica „cheltuieli pentru investiții”, bugetul pentru 2014 indica suma de 2,39 miliarde lei, iar proiectul de buget pentru acest an propune un nivel de 5,49 miliarde lei.
În proiectul BVC pentru 2015 sunt prognozate venituri de 5,51 miliarde lei și un profit brut de 215,5 milioane lei, în vreme ce, în bugetul aferent anului trecut, veniturile erau estimate la 6,89 miliarde lei, iar profitul brut la 233,1 milioane lei.
Cheltuielile cu salariile sunt estimate la 195,9 milioane lei în acest (+17,8%), iar cele cu bunurile și serviciile sunt evaluate la 642,5 milioane lei (-33,4%).
CNADNR estimează că va avea 6.491 de salariați la finele acestui an, în condițiile în care bugetul pentru 2014 indica un număr de 6.035 de angajați la sfârșitul anului trecut.
Compania de Drumuri a inaugurat 50 de kilometri de autostradă anul trecut (22 de kilometri între Orăștie și Sibiu, respectiv 28 de kilometri între Nădlac și Arad), mai puțin de jumătate față de nivelul din 2013.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat la jumătatea lunii ianuarie că rețeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an și cu 200 de kilometri în 2016.
CNADNR a revenit recent în subordinea Ministerului Transporturilor, unde a funcționat până în ianuarie 2013, când a fost trecută în administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS), condus atunci de Dan Șova.