Coca-Cola, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare la nivel mondial, a anunțat marți un program de reducere a costurilor cu 1 miliard de dolari până în 2016, în urma scăderii profitului cu 8,4% în trimestrul patru, afectat de încetinirea creșterii pe piețele emergente, transmite Bloomberg.
Profitul net al grupului a scăzut la 1,71 miliarde de dolari în trimestrul patru al anului trecut, de la 1,87 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului precedent.
Vânzările au coborât cu 3,6%, la 11 miliarde de dolari.
Directorul general Muhtar Kent a declarat marți că grupul va reduce costurile de aprovizionare și management al datelor și va reforma programele de marketing pentru a genera economii de 1 miliard de dolari până în 2016.
Volumul vânzărilor la nivel global a crescut cu 2% în 2013 și cu 1% în trimestrul patru, sub creșterile de 4%, respectiv 3% înregistrate în urmă cu un an.
„Problemele Coca-Cola sunt mai mult de natură macro decât de execuție, cu toate că problemele de piața băuturilor soft carbonatate au și ele un impact”, a declarat John Faucher, analist la JPMorgan Chase & Co. în New York.
Acțiunile Coca-Cola au scăzut cu 5,8% de la începutul acestui an. Titlurile PepsiCo au coborât tot cu 5,8%.
Vânzările de băuturi răcoritoare ale companiei au scăzut pe piețe precum SUA și Mexic.
Volumul vânzărilor diviziei nord-americane a Coca-Cola a coborât cu 1% în trimestrul patru, afectat de scăderea cu 3% a livrărilor de băuturi carbonatate. Volumul vânzărilor din America Latină au stagnat. În China, volumul a urcat cu 5%, contribuind la un avans al vânzărilor din regiunea Pacific cu 4%.