Comisia Europeană pregătește o scrisoare de oprire a unei plăți la autostrada Arad-Nădlac. Există sunt SUSPICIUNI DE FRAUDĂ
Comisia Europeană pregătește o scrisoare de întrerupere a uneia din plățile solicitate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) pentru un contract de construcție a autostrăzii Arad-Nădlac în contextul în care au fost identificate „iregularități și suspiciuni de fraudă”
Posibilitatea întreruperii plăților este menționată într-un document oficial obținut de MEDIAFAX și redactat după discuția pe care ambasadorul României la UE, Mihnea Motoc, a avut-o în urmă cu zece zile, la 3 iulie, cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politică Regională al Comisiei Europene) și Angela Martinez-Sarasola, șefa Unității pentru România din cadrul acestui directorat.
În această discuție, reprezentanții Comisiei Europene au transmis mai multe nemulțumiri în contextul existenței unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.
„În ceea ce privește POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat că, în contextul identificării unor iregularități și a unor suspiciuni de fraudă, în prezent se află în pregătire o scrisoare cu privire la întreruperea uneia din plățile solicitate de către CNADNR pentru un contract de lucrări legat de construcția unei autostrăzi”, se arată în document.
Surse oficiale au declarat agenției MEDIAFAX că autostrada vizată de acest caz este Arad-Nădlac.
Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de apropae 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat și executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Finanțarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.
Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.
În luna martie, ministrul Transporturilor de atunci Alexandru Nazare le-a reproșat constructorilor autostrăzii Nădlac-Arad întârzieri la derularea lucrărilor, el cerându-le să își dubleze capacitățile de lucru pentru a finaliza asfaltarea în acest an.
România nu mai trimite către Comisia Europeană cereri de rambursare pentru patru programe operaționale începând cu 1 iulie și până la o dată care urmează să fie decisă, interval în care Executivul comunitar va analiza dacă autoritățile române au respectat condițiile asumate la finele anului trecut.
Cele patru programe operaționale pentru care nu mai sunt trimise cereri de rambursare sunt legate de sectorul regional, de mediu, de transport și de competitivitate.
Oficialii CE derulează, în perioada 5-17 iulie, misiuni de audit pentru cele patru programe
În decembrie 2011, Comisia Europeană (CE) a permis reluarea plăților către România pentru aceste patru programe, dar cu condiția ca autoritățile de la București să îndeplinească până la sfârșitul lunii iunie 2012 o serie de cerințe legate de organizarea internă a autorităților de management și de achizițiile publice.