Compania de construcții Alpine a declanșat cel mai mare caz de insolvență din Austria

Compania de construcții Alpine a declanșat cel mai mare caz de insolvență din Austria
Publicat: 20/06/2013, 11:13
Actualizat: 05/02/2016, 23:28

Compania austriacă de construcții Alpine Holding, cu contracte și în România, a declanșat cel mai mare caz de insolvență produs în Austria după cel de-al Doilea Război Mondial, încercările de a atrage noi fonduri eșuând marți, transmite Bloomberg.

Alpine Holding este deținută de Fomento de Construcciones&Contratas (FCC), cea mai mare companie de construcții de Spania.

Alpine Bau, divizia Alpine Holding cu operațiuni în Austria, Germania și Europa de Est, a făcut cerere de intrare în insolvență la Curtea Comercială din Viena, potrivit unui comunicat al asociației de protejare a creditorilor Kreditschutzverband von 1870 (KSV).

Conform comunicatului, Alpine Holding va depune la rândul său o cerere de insolvență, în următoarele câteva zile.

Obligațiunile grupului de construcții au fost suspendate de la tranzacționare la bursa din Viena, după ce marți au atins minime record.

„Eforturile companiei de a-și restructura datoriile în afara justiției au eșuat. Pentru evitarea insolvenței ar fi fost nevoie de 400 de milioane de euro”, a anunțat KSV, grup care reprezintă creditorii în procedurile de insolvență.

Alpine Bau, a doua mare companie de construcții din Austria după Strabag, are datorii de 2,56 miliarde de euro, a arătat KSV. Nivelul obligațiilor financiare este mai mare decât cel al grupului industrial A-Tec Industries, în 2010, și al companiei de retail Konsum din 1995, intrate și ele în insolvență. Astfel, insolvența Alpine este cea mai mare din istoria postbelică a Austriei, a declarat Hans-Georg Kantner, purtător de cuvânt al KSV.

Alpine Bau a depus un plan de restructurare prin care diviziile viabile vor continua să funcționeze, urmând să fie salvate 4.600 din 6.500 de locuri de muncă, iar restul grupului va fi vândut sau închis.

Potrivit planului, care trebuie aprobat de un administrator special numit de Curtea Comercială, grupul va plăti creditorilor circa 20% din datorii, în următorii doi ani.

Cererea de insolvență pune capăt eforturilor băncilor creditoare, în frunte cu Erste Group Bank și UniCredit Bank Austria, care au convenit în luna martie să reducă cu 30% creanțe de 520 milioane de euro pe care le aveau de încasat de la Alpine.

Această restructurare nu a afectat deținătorii unor obligațiuni ale Alpine în valoare de 290 milioane de euro.

O a doua măsură de reducere a datoriilor ar fi necesitat ca deținătorii de obligațiuni să contribuie la necesarul de finanțare de 400 de milioane de euro al companiei, alături de băncile creditoare și compania mamă FCC, a anunțat Alpine săptămâna trecută.

Un purtător de cuvânt al Erste Group, Michael Mauritz, a refuzat să precizeze la cât se ridică împrumuturile acordate de bancă companiei Alpine. El a precizat că Erste a constituit provizioane suficiente pentru aceste împrumuturi, în trimestrul patru al anului trecut.

UniCredit și Bawag PSK Bank, un alt creditor mare, nu au dorit să comenteze.

Porr, a treia mare companie de construcții din Austria, este interesată să cumpere părți ale operațiunilor Alpine în Austria, a declarat un purtător de cuvânt al Porr, Juergen Leitner, el adăugând că discuțiile sunt în curs.

Grupul Strabag nu este interesat de divizia din Austria a Alpine întrucât preluarea nu ar fi probabil aprobată de autoritățile de reglementare, a declarat directorul general Hans-Peter Haselsteiner, la adunarea generală a grupului de săptămâna trecută.

Alpine a înregistrat anul trecut pierderi nete de 449,7 milioane de euro, provocate de operațiunile din Germania și din Europa de Sud-Est.

Necesarul suplimentar de finanțare de 400 de milioane de euro a apărut după ce o vânzare de divizii convenite în martie nu a putut fi finalizată în perioada planificată, a declarat marți directorul general al Alpine, Arnold Schiefer.

În România, Alpine Bau a obținut din partea CFR, în asociere cu FCC Construccion (Spania) – Azvi (Spania) – Straco Grup (România), un contract de reabilitare a 30 km dec ale ferată între localitățile Ațel (Sibiu)-Micăsasa (Sibiu), pentru 747,4 milioane de lei, fără TVA.

La începutul anului trecut, CFR a atribuit două contracte în valoare totală de 1,43 miliarde lei (334 milioane euro) fără TVA pentru modernizarea infrastructurii feroviare între localitățile Ațel (Sibiu) și Coșlariu (Alba), pe o porțiune de 66,2 km, loturile fiind adjudecate de compania Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada. În urma contestațiilor, contractul atribuit Impresa a fost câștigat de asocierea FCC Construccion (Spania) – Alpine Bau – Azvi (Spania) – Straco Grup (România),

Asocierea de firme FCC Construccion (Spania) – Alpine Bau (Austria) – Azvi (Spania) va moderniza și tronsonul de cale ferată Sighișoara-Ațel (județele Mureș și Sibiu) în lungime de 23,3 kilometri, valoarea contractului atribuit de CFR SA fiind de 872,6 milioane de lei (207,7 milioane de euro) fără TVA.

Alpine Bau a început totodată, în octombrie 2011, lucrările de construcție la un tronson din autostrada Nădlac-Arad, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Grupul spaniol FCC Construccion este implicat în numeroase proiecte din România, executând în prezent lucrări de reasfaltare a autostrăzii Arad-Tmișoara, deschisă în decembrie 2011 și pe care a construit-o în colaborare cu compania Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri și face parte din coridorul IV Pan-european.

FCC Construccion și Astaldi lucrează și la construcția tronsonului Drumul Taberei – Eroilor de pe Magistrala 5 de metrou, cu o lungime totală de peste 6 kilometri și 10 stații. Grupul spaniol a construit centura Aradului în regim de autostradă și a depus anul trecut oferte pentru construcția unor tronsoane ale autostrăzii Lugoj-Deva și ale autostrăzii Timișoara-Lugoj.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri scandaloase în cazul profesoarei de sport care și-a abuzat doi elevi. Cum i-a ademenit...
BAC 2024 | Avem subiectele care au picat la limba maghiară, la proba de azi...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant...
O fetiță de 3 ani din Constanța a ajuns la spital după ce a mâncat...
Claudia Pătrășcanu, dezvăluiri despre vacanța cu Gabi Bădălău în Paris: 'Am fost cu iubirile mele!'...
DIETA-minune a lui Neti Sandu, pe care o respectă cu sfințenie! Ce SECRETE are la...
Ţara din Europa în care un şofer a rămas fără maşină după ce a condus...
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Reacția lui Ronald Gavril după ce Laurențiu Reghecampf l-a acuzat că stă în casa lui...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Publicație britanică, despre Dacia Duster: Nu e mastodont electric de 400 CP...
Viktor Orban s-a întâlnit cu Vladimir Putin la Kremlin, în ciuda criticilor din partea liderilor...
Această INVENȚIE de acum 40.000 de ani a SCHIMBAT ISTORIA MODEI pentru totdeauna!
Trebuie să devină obligatoriu. Anunțul ce face România de rușine: Să recunoaștem...
O bombă cu ceas ticăie la PSD și PNL. Greșeala care poate detona alegerile
Vero Căliman, apariție sexy în costum de baie. Cum arată fosta Fetiță Zurli la plajă....
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Laurențiu Reghecampf, dezvăluiri cutremurătoare despre ziua în care tatăl său s-a stins din viață: „A...
Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta...
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
Forma Sistemului Solar s-a schimbat dramatic, au descoperit oamenii de știință
×