Compania Națională de Căi Ferate CFR SA are în derulare programe de modernizare a 636 de poduri și podețe feroviare
Dintre acestea, 416 de poduri și podețe sunt incluse în proiectele de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică), de la Frontieră și până la Sighișoara, unde viteza maximă de circulație a trenurilor de călători va crește la 160 km/h.
Astfel, pe tronsonul Sighișoara – Coșlariu – Simeria (173 km), din totalul de 237 poduri și podețe, 164 de poduri/podețe au fost finalizate, în curs de execuție fiind lucrările pentru 73 de obiective. Pe tronsonul Simeria – km 614 (141 km) sunt în derulare lucrări de modernizare a 167 de poduri/podețe, procentul de execuție a lucrărilor la aceste obiective fiind de 21% la poduri și 35% la podețe, iar pe tronsonul km 614 (Radna) – Frontieră (42 km) lucrările de modernizare a celor 12 podețe au fost finalizate.
De asemenea, în cadrul programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podețe și tuneluri de cale ferată, structurat în 2 etape, au fost incluse 219 de poduri și podețe de pe raza regionalelor de cale ferată București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța.
Din cele 64 de poduri/podețe incluse în etapa I a programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podețe și tuneluri de cale ferată au fost finalizate lucrările de modernizare a 45 de obiective aflate pe raza regionalelor CF București, Craiova, Timișoara, Cluj, Iași, Brașov și Constanța, în curs de execuție fiind lucrările la ultimele 19 poduri și podețe de pe raza regionalelor CF Timișoara, București, Cluj și Craiova.
În etapa a II-a a programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podețe și tuneluri de cale ferată, lansată la nivel regional începând cu luna iulie a acestui an, prin publicarea în SICAP a procedurilor de licitație pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, CFR SA a inclus 155 de poduri/podețe aflate pe raza regionalele CF București, Craiova, Timișoara, Cluj, Iași, Brașov și Galați. Din cele 155 de poduri și podețe incluse în această a II-a etapă, pentru 34 de poduri și podețe aflate pe raza regionalelor CF Cluj și Brașov, în luna august s-au încheiat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, pentru cele 85 de obiective de pe raza Regionalelor CF București, Craiova și Galați sunt în analiză ofertele depuse în cadrul procedurilor de licitație. Pe raza Regionalei CF Iași este în desfășurare procedura de licitație pentru cele 21 de poduri și podețe, iar licitația pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru 15 poduri/podețe de pe raza Regionalei CF Timișoară va fi reluată, deoarece la prima procedură nu s-a depus nicio ofertă.
De asemenea, tot în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM), cu finanțare din fonduri externe nerambursabile, a fost inclus și proiectul Modernizarea liniei CF București Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1 – Redeschiderea circulației feroviare pe Podul Grădiștea, proiect lansat de CFR SA în data de 22 august 2019, prin publicarea pe SICAP a procedurii de licitație pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție, cu o valoarea totală estimată de 400 milioane de lei fără TVA și termen limită de depunere a ofertelor 25 septembrie 2019.