Concurența CFR Marfă a cumpărat caietul de sarcini pentru licitația de privatizare. Stoica: „Sunt șanse să depunem ofertă”
Grup Feroviar Român (GFR) a cumpărat caietul de sarcini pentru licitația privind achiziția pachetului majoritar de acțiuni al CFR Marfă, potrivit omului de afaceri Gruia Stoica, proprietarul grupului Grampet, din care face parte GFR, scrie Mediafax.
De asemenea, GFR se află pe lista scurtă pentru privatizarea companiei BDZ Cargo din Bulgaria.
„Legat de privatizarea din Bulgaria, aceasta ar putea fi un succes românesc. Poate singurul succes de această anvergură. Pe 26 aprilie chiar o să depunem documentele. De asemenea, a început și o privatizare în România, vorbim aici de CFR Marfă. Noi am cumpărat caietul de sarcini și sunt șanse să depunem ofertă și pentru cumpărarea acestei societăți. Ceea ce ar însemna că grupul nostru va ajunge la 25.000 de angajați”, a declarat vineri Gruia Stoica.
Grupul Grampet și CFR Marfă au fiecare aproximativ 9.000 de angajați.
În februarie, GFR a anunțat că a îndeplinit cerințele de calificare și a intrat pe lista scurtă pentru privatizarea diviziei de marfă a companiei bulgare BDZ. Prețul minim de vânzare a companiei este de 51 milioane euro.
În ceea ce privește CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a scos la vânzare 51% din acțiunile companiei, licitația urmând să pornească de la un preț de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câștigătorul să fie stabilit la jumătatea lunii iunie.
Procedura va avea trei etape – precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, respectiv licitație cu ofertă în plic.
Ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunțat marți Guvernul că 12 companii „foarte puternice din Europa” sunt interesate de privatizarea CFR Marfă.
Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.
CFR Marfă este cel mai mare operator de transport feroviar, urmat în topul companiilor de profil de GFR.
Știrile economice de ultimă oră, de acum și pe Facebook, pe pagina Gândul Financiar