Prima pagină » Economic » Conducerea Portului Constanța, pe făraș, dacă favorizează transporturile ucrainene, promite Grindeanu. Dar, ajutorul pentru Kiev va continua

Conducerea Portului Constanța, pe făraș, dacă favorizează transporturile ucrainene, promite Grindeanu. Dar, ajutorul pentru Kiev va continua

Conducerea Portului Constanța, pe făraș, dacă favorizează transporturile ucrainene, promite Grindeanu. Dar, ajutorul pentru Kiev va continua

Sorin Grindeanu promite că va concedia toată conducerea Portului Constanța dacă se demonstrează că favorizează operațiunile pentru tranzitul cerealelor urcrainene. Afirmația ministrului Transporturilor vine în urma suspiciunilor că transportatorii din Ucraina au linii speciale, preferențiale, pe care descarcă produsele, iar, în consecință, nu stau la coadă.

Grindeanu a afirmat pentru Digi24 că anumite camioane sunt chemate cu câteva zile înainte să descarce, ca să se evite aglomerarea.

Este fals că în portul Constanța transportatorii din Ucraina au regim preferențial, dar, dacă se adeverește, toată conducerea Portului Constanța o destitui.

Culoare separate pentru camioane UE

Întrebat dacă vor exista culoare speciale pentru transportatorii români, Grindeanu a anunţat că, în urma discuţiilor cu transportatorii, vor exista linii separate pentru camioanele din Uniunea Europeană şi pentru camioanele non-UE, atât în portul Constanţa, dar şi în acele puncte de trecere a frontierei unde infrastructura permite organizarea de linii separate pentru camioane, în funcţie de ţările în care acestea sunt înmatriculate.

Discutăm la nivel european. E clar că anumite lucruri par a nu fi așezate corect pe politica agrară. Ele trebuie să fie așezate corect. Nu au fost doar în Franța și România, săptămâna trecută au fost și în Germania, deci e clar că la nivelul UE pot fi adoptate măsuri care să updateze politica agrară.

Nu există comerț fără contrabandă

”Capacitatea de tranzit din Portul Constanţa ne permite cantităţi mult mai mari decât… şi să ştiţi, noi am făcut faţă, nu au fost lucruri care au blocat Portul Constanţa. Aaa… vedeţi anumite cozi pe A2, să spunem… nu e din cauză că capacitatea portului de a exporta sau de a importa anumite lucruri, ci o, să spunem, o programare nu foarte bună a operatorilor din port, care cheamă camioane pentru încărcare sau pentru descărcare cu câteva zile înainte şi stau şi aşteaptă, dar ca să fie o anumită siguranţă”, a declarat Sorin Grindeanu, marţi seară.

”Nu vrea nimeni să încurce pe unii şi pe alţii, iar ajutorul pe care noi îl dăm Ucrainei, şi nu doar noi, e unul care va continua. Asta nu înseamnă că nu trebuie să respecte toată lumea regulile. Vrei să exporţi grâu în România, trebuie să îţi iei licenţă. Din ce ştiu eu, s-a luat licenţă pentru vreo 25.000 de tone, atât”, a adăugat Grindeanu.

Citiți și: Sorin GRINDEANU, mesaj direct pentru transportatori: „Mare parte din lucrurile pe care m-am angajat că le fac le-am rezolvat”

Citește și