Prima pagină » Economic » Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România solicită președintelui Iohannis să nu promulge legea transportului alternativ

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România solicită președintelui Iohannis să nu promulge legea transportului alternativ

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România solicită președintelui Iohannis să nu promulge legea transportului alternativ
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) îi solicită președintelui Klaus Iohannis să nu promulge legea transportului alternativ în forma votată recent de către Parlament, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Într-o scrisoare transmisă președintelui României, Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, argumentează că legea sfidează legea dialogului social și acțiunile de protest din partea COTAR și reclamă graba prin care noua lege, generată de o ordonanță de urgență, a trecut prin comisiile parlamentare și plen pentru „a servi interesele unor companii care nu au respectat legea, dar au avut activități în România și nu au fost sancționate”.

„Votul pe repede înainte dat de parlamentari pentru a legaliza cu celeritate ceea ce până în prezent a funcționat în afara cadrului legal, ca piraterie, ar trebui mai întâi cercetat de DNA, având în vedere faptul că în România nu se poate face lobby legal, ci doar trafic de influență, iar acțiunea concertată a parlamentarilor are semne clare de rezultat al unui lobby internațional, astfel încât se poate considera că există suspiciuni rezonabile de trafic de influență”, se arată în comunicatul COTAR.

Ștefănescu mai spune că legea favorizează companiile de ridesharing care au funcționat în afara cadrului legal în ultimii 4 ani și jumătate.

„Deși acestor transportatori neautorizați și nelicențiați li s-a mai acordat o perioadă de 4 luni pentru a intra în legalitate, nici măcar așa nu s-au conformat cerințelor legii făcute special pentru ei și au mai cerut o amânare de încă patru luni – lucru ce nu s-a mai întâmplat în istoria legiferării din România, după 1990 – și care arată în mod evident favorizarea unor companii, în detrimentul celor care au funcționat legal, în ultimii 30 de ani”, argumentează COTAR.

Marți, Camera Deputaților a adoptat decizional, cu 269 de voturi pentru și o abținere, proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto intermediate prin platforme digitale. Legea prevede că transportatorii ce cad sub reglementările actului normativ beneficiază de o perioadă de tranziție până la 1 februarie 2020. Totodată, legea prevede că transportatorii trebuie să obțină un aviz tehnic pentru platformele digitale, valabil 12 luni, și că operatorul platformei trebuie să achite la bugetul de stat o taxă în valoare de 100.000 lei la fiecare 24 de luni.

De asemenea, un amendament din Senat cere ca operatorul platformei digitale trebuie să aibă o filială înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin care derulează activitățile comerciale în România.

 

Citește și