CONFERINȚA RoNewMedia. Cât de dispuși sunt românii SĂ PLĂTEASCĂ pentru conținut online și care este marea problemă a ACTA
„Avem nevoie de poliție, nu de companii care se comportă precum poliția”, a declarat vineri Sergiu Biriș, general manager al Trilulilu, în cadrul evenimentului RoNewMedia, în legătură cu tratatul ACTA.
Biriș este de părere că problema care i-a deranjat pe români în legătură cu acest tratat este că, odată cu punerea lui în aplicare, companiile ar fi primit informații despre cei care piratau diferite tipuri de conținut și ar fi putut, astfel, să îi dea imediat în judecată pe aceștia.
„Nu există nimeni în România care să supravegheze ceea ce se întâmplă pe piață”, a explicat Biriș.
Șeful Trilulilu a menționat și faptul că realizarea de content online este mult mai facilă atunci când există infrastructura necesară.
„Poți crea content dacă ești doar online, dar este mult mai simplu dacă ai infrastructura necesară”, a declarat antreprenorul român.
„Cred că foarte important pentru a face bani este să găsești modele sustenabile și adaptate la obiceiurile de consum, care sunt axate din ce în ce mai mult pe interesul individului”, este de părere Cătălin Clemente, marketing and sales manager SeeNow, prezent și el la RoNewMedia.
Clemente susține că firma sa a fost prima de pe piață care a încercat „să mute contentul de la ilegal la legal”.
O altă problemă care îi face pe români să pirateze diferite tipuri de conținut online este și aceea că timpul de obținere a drepturilor pentru filme care au fost difuzate deja în cinematografe poate dura peste șase luni, a subliniat Bogdan Secară, reprezentant al Mediafax Group.
„Cred că oamenii sunt pregătiți să plătească pentru conținut online, dar că nu ai nevoie doar de conținut de calitate, ci și de un conținut mai ușor de accesat, mai puțin costisitor – în special în România – și mai interesant”, a adăugat Sergiu Biriș, de la Trilulilu, în cadrul discuției despre disponibilitatea românilor de a plăti pentru conținut online. Biriș consideră că, într-un an, oamenii se vor întreba unde a fost până acum un astfel de serviciu.