Motoarele de căutare găsesc anunțuri sponzorizate relevante pentru doar 15% dintre căutările online ale românilor, în condițiile în care aceste „match-uri” determină, de exemplu, decizia de achiziționare a unui bun sau a unui serviciu, susține Dan Bulucea, country manager Google România.
„Sunt miliarde de căutări. Noi încercăm să înțelegem ce își doresc utilizatorii. Căutările pe care le fac atunci când se uită după anumite produse diferă în funcție de industrie, dar determină decizia de achiziție”, a mai explicat șeful Google România în cadrul evenimentului RoNewMedia.
Pentru a ilustra felul în care web-ul îți poate fi de folos, Bulucea le-a prezentat celor din sală un scenariu de tipul „boy meets girl”. Două persoane își stabilesc o întâlnire. Acasă, fiecare începe pregătirile. Ea își caută o rochie pe internet și și-o comandă. El primește de la niște prieteni buni un clip amuzant al unei campanii publicitare. În timp ce îl vizionează, cumpără, tot online, flori pentru ea. Astfel, cumpărăturile ajung să nu mai fie făcute de la cel mai apropiat magazin, spune Bulucea.
În prezent, în România doar 15% dintre căutările de modă oferă anunțuri sponsorizate relevante, iar în cazul cărților online procentul este chiar mai mic, de numai 10%, a adăugat șeful Google România. În zona de turism, procentul este de 50%.
Anecdota șefului Google
Șeful Google România le-a povestit celor prezenți la RoNewMedia o anecdotă legată de vizita unei persoane importante la un sediu Google din străinătate.
„Ce produse extraordinare”, lăuda oficialul tehnologiile prezentate. La sfârșitul vizitei însă el i-a informat pe reprezantanții Google că „primul lucru pe care îl fac atunci când ajung acasă este să îmi deschid un cont de Facebook”, a amintit Bulucea.
Citește și CONFERINȚA RoNewMedia. Circa 80% dintre cumpărăturile online făcute de români sunt de la magazine sau portaluri de peste graniță
Citește și CONFERINȚA RoNewMedia. Șeful Google România: Utilizatorii caută rezultate, nu se uită dacă firma e locală sau globală