Prima pagină » Economic » Conferință ZF: „Îmi rămâne mașina la final?” Ce se întâmplă la sfârșitul unui contract de leasing operațional

Conferință ZF: „Îmi rămâne mașina la final?” Ce se întâmplă la sfârșitul unui contract de leasing operațional

Conferință ZF:
"Îmi rămâne mașina la final?"Aceasta este prima întrebare pe care o aud reprezentanții companiilor care oferă servicii de leasing operațional atunci când discută cu șefii din România.

Răspunsul este nu, dar jucătorii de pe piața de leasing operațional susțin că tocmai acesta este beneficiul.

„Le explicăm clienților că nu este necesar să aibă mașina la final, că mașina este un bun care îi ajută să își desfășoare activitatea în domeniul pe care îl au”, spune Bogdan Ciocâlteu, general manager Alexandros Long Term Rental.

„Leasing-ul operațional se adresează nevoii de mobilitate. Plătești chirie pe măsură ce folosești bunul”, adaugă și Daniel Ivan, director general Fleet Management Services, în cadrul conferinței organizate de Ziarul Financiar și ASLO – Leasing-ul operațional, o soluție modernă de optimizare a costurilor flotelor auto.

Practic, prin leasing-ul operațional, o companie poate să apeleze la o firmă specializată pentru a obține automobilele de care are nevoie pentru a-și desfășura activitatea. Acest produs îi oferă companiei posibilitatea de a achita o rată ce reflectă în mod obiectiv utilizarea mașinii, aceasta fiind calculată în funcție de rulajul anual și de durata contractului.

Compania plătește astfel doar pentru ceea ce utilizează, iar la finalul contractului returnează mașinile fără a-și mai asuma riscul de revânzare, spre deosebire de situația unui leasing financiar când mașinile sunt păstrată la finalul contractului.

„Legea interzice vânzarea bunului către utilizatorul firmă al unui contract de leasing operațional. Dacă se încheie contractul și firma de leasing organizează o licitație, nu există o prevedere legală care să îl împiedice pe utilizatorul firmă să participe, cu condiția de a achiziționa mașina la valoarea de piață”, explică Bogdan Apahidean, director general LeasePlan România.

„Există însă firme care apelează la leasingul operațional pentru mașinile din flotă și doresc să creeze un avantaj angajatului, dar și acesta trebuie să o cumpere tot la prețul pieței. Sunt firme care vor să creeze un beneficiu unui angajat și sunt dispuse să plătească rate mai mari, dar este ceva cu totul excepțional și nu este tipic leasing-ului operațional”, a mai adăugat el.

Ciocâlteu estimează că doar 5% dintre societățile care apelează la leasing-ul operațional doresc să își motiveze angajații care conduc mașinile și încearcă să le faciliteze accesul la acestea la încheierea contractului.

Câteva mii de companii din România apelează la leasing-ul operațional. Serviciul este unul relativ nou, intrând pe piață în urmă cu mai puțin de 10 ani. Reprezentanții ASLO (Asociația Societăților de Leasing Operațional), estimează că pe piața de leasing operațional există 50.000 de autovehicule și că potențialul pieței românești este de 100.000 de automobile.

Citește și