Prima pagină » Economic » Conferință ZF: Reduceri de costuri de mii de euro prin leasing-ul operațional. Ce alte avantaje pot obține companiile din România

Conferință ZF: Reduceri de costuri de mii de euro prin leasing-ul operațional. Ce alte avantaje pot obține companiile din România

Conferință ZF: Reduceri de costuri de mii de euro prin leasing-ul operațional. Ce alte avantaje pot obține companiile din România
Leasing-ul operațional poate ajuta companiile mari să își optimizeze costurile și să le reducă și cu până la câteva sute de mii de euro anual.

Leasing-ul operațional poate să ajute orice companie să își desfășoare mai ușor activitatea și să își optimizeze costurile. Mai mult, firmele mari își pot reduce costurile cu până la câteva sute de mii de euro anual prin intermediul leasing-ului operațional.

„Dacă estimăm că o rată medie pentru un leasing operațional este în jur de 350 de euro și prin externalizare se poate obține o reducere a costurilor de 10%-15%, pe o perioadă medie de 40-42 de luni, se pot reduce costurile cu 1.500-2.000 de euro”, a declarat Bogdan Apahidean, director general LeasePlan România, în cadrul conferinței organizate de Ziarul Financiar și ASLO – Leasing-ul operațional, o soluție modernă de optimizare a costurilor flotelor auto.

„În funcție de numărul de mașini, la companiile mari poate să ajungă la câteva sute de mii de euro anual”, a mai adăugat el.

Motivul pentru care companiile își doresc să apeleze la soluția leasing-ului operațional, în locul achiziționării vehiculelor cash sau prin leasing financiar, este acela că după câțiva ani, când vor dori să își schimbe flota auto, nu vor mai fi nevoite să piardă timp încercând să le vândă.

Apahidean dă și un exemplu în acest sens. La un automobil cumpărat cu 10.000 de euro, după 3-4 ani valoarea de piață scade la 4.000 de euro. Prin leasing-ul operațional se plătește diferența de 6.000 de euro, la care se adaugă o sumă reprezentată de un beneficiu al firmei care oferă acest produs. În cazul în care proprietarul unei companii își cumpără cash sau prin leasing financiar aceeași mașină, atunci trebuie să cheltuiască fie pe loc întreaga sumă, fie să plătească un avans. În final, va rămâne cu mașina și atunci când își va dori să o înlocuiască va fi nevoit să o vândă. La vânzare nu va obține însă 4.000 de euro, așa cum ar face o companie specializată în leasing operațional, ci cel mult 3.500 de euro, este de părere directorul general al LeasePlan România.

„Au timp pierdut și oameni blocați cu această activitate care nu le este specifică”, spune el.

Prin leasing-ul operațional, o companie poate să apeleze la o firmă specializată pentru a obține automobilele de care are nevoie pentru a-și desfășura activitatea. Acest produs îi oferă companiei posibilitatea de a achita o rată ce reflectă în mod obiectiv utilizarea mașinii, aceasta fiind calculată în funcție de rulajul anual și de durata contractului. Compania plătește astfel doar pentru ceea ce utilizează, iar la finalul contractului returnează mașinile fără a-și mai asuma riscul de revânzare.

Câteva mii de companii din România apelează la leasing-ul operațional. Serviciul este unul relativ nou, intrând pe piață în urmă cu mai puțin de 10 ani. Reprezentanții ASLO (Asociația Societăților de Leasing Operațional), estimează că pe piața de leasing operațional există 50.000 de autovehicule și că potențialul pieței românești este de 100.000 de automobile.

Citește și