„Reabilitarea căilor ferate este o problemă foarte mare, dar nu singura a transportului feroviar. De multe ori am zis că infrastructura, calea de rulare este problema transportului feroviar. Ne dăm seama însă când avem două căi ferate reabilitate că trecem la un alt nivel, la problema materialului rulant. Și pe București-Constanța, unde vorbim de o cale ferată modernizată, avem deja această problemă, pentru elementele de tracțiune și pentru vagoane. Deja trebuie să anticipăm următorii pași, lucru pe care Master Planul l-a făcut. Vorbim de reabilitarea a 4.000 de km de cale ferată, ceea ce este foarte mult, dacă privim în urmă, dar nu este însă suficient”, a declarat joi Dobre la conferința Mediafax Talks About Transport&Logistics.
În cei 4.000 de km sunt incluși și 1.000 de km de cale ferată cu viteză sporită, orar cadențat și servicii feroviare.
Oficialul a menționat totodată că Master Planul a fost bine primit la Comisia Europeană.
„Au mai fost niște clarificări pe care le-am făcut în ședința tehnică din 1 iulie. Pentru prima dată, Comisia Europeană a spus că nu mai are niciun comentariu (referitor la Master Plan – n.r.). În fond nu va fi o aprobare a Master Planului, CE va spune că nu mai are nicio observație, deci că suntem eligibili pentru fondurile pentru aceste proiecte. Documentul se află la Bruxelles, este în forma agreată cu Comisia Europeană în baza tuturor întâlnirilor. A durat un pic pentru că toate observațiile acestea din ultimele luni au trebuit integrate acolo unde își au locul, vorbim de un document de 1.400 de pagini, destul de greoi și la propriu și la figurat”, a spus Dobre.
El a afirmat că, în total, s-au primit 80 de observații pentru Master Plan, iar cele mai multe au vizat viitoarea autostradă Sibiu-Pitești.
„Noi glumim în Ministerul Transporturilor, că la fotbal, la politică și la Master Plan se pricepe toată lumea. În urma celor cinci dezbateri publice, Master Planul a suferit foarte multe modificări. A fost o muncă anevoioasă”, a adãugat Dobre.