Consiliul Concurenței investighează de ce prețul carburanților din România depășește media UE
„Este semi-adevărat că în România prețul carburanților este mai mare decât în Austria. Întrebarea este de ce de un an de zile este mai mare decât media UE. Căutăm răspunsul. Vorbim de prețul fără taxe. Pentru noi este o evoluție surprinzătoare. Ne uităm la schimbări de legislație. Vârful a fost în primul trimestru al lui 2016”, a declarat luni, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței la conferința „ZF Power Summit `17 – Fuel of the Future”.
La începutul lunii, Consiliul Concurenței a demarat o investigație sectorială pe piața carburanților.
Iar Claudiu Conțanu, Chief Trading&Supply Chain Officer, KMG International arată care sunt costurile ce sunt incluse în prețul combustibilului: „Noi cumpărăm țițeiul la prețul pieței în portul din Rusia, apoi avem costul transportului, al terminalului, pierderile de rigoare, schimbul valutar, stocurile de siguranță (costuri operaționale). Un alt motiv sunt biocomponenții. Procentul de biodisel a crescut cu 30% în ultimii ani. Ca să nu mai vorbesc de scandalul cu RCA, care influențează costul cu logistica. Un alt element foarte important sunt investițiile pe care le-am făcut și care trebuiesc recuperate în timp”.
În opinia lui Hamza Karimov, CEO, Socar România „Există problema legată de stocul strategic și de importul motorinei. România nu est o țară care să-și acopere consumul din producția internă și depinde de prețul internațional al petrolului. Acum trei ani a fost un impozit care a mutat stocurile în Ungaria”.