Consiliul local al municipiului Galați a aprobat cheltuirea a 10 milioane de euro pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru construirea unui tunel rutier pe sub Dunăre care să asigure legătura cu Tulcea, scrie presa locală.
Valoarea totală a proiectului este estimată la circa 400 de milioane de euro potrivit unui studiu de prefezabilitate realizat de compania austriacă Basler & Hofmann AG Zürich.
Tunelul va avea o lungime de circa doi kilometri, în timp ce lungimea totală a proiectului de infrastructură este estimată la circa 8,9 km.
Tunelul va fi săpat în cea mai mare parte (1,5 km) cu ajutorul unui scut mecanizat în timp ce restul se va realiza prin metoda „săpăturii deschise”, se arată în studiul de prefezabilitate.
„Pentru volumul de trafic preconizat de aproximativ 17.500 vehicule pe zi (cumulat pe ambele direcții) și în baza directivei UE cu privire la cerințele minime de siguranță pentru tuneluri în Rețeaua Rutieră Trans-europeană, se permite limitarea sistemului de tunel la un singur tub de tunel (maxim 20.000 vehicule pe zi pentru un tunel bidirecțional cu două benzi)”, se mai precizează în documentație.
Șoseaua ar urma să aibă două benzi de circulație, iar în tunel va mai exista și o bandă de urgență. Tot din rațiuni de siguranță, la fiecare 500 de metri au fost prevăzute ieșiri de urgență pentru evacuarea persoanelor. Tunelul ar urma să aibă și un sistem mecanic de ventilație a aerului.
Costurile de construcție au fost estimate la 229.355.000 de euro fără TVA (plus minus 40 la sută, de unde rezultă un cost maxim de circa 391,1 milioane de euro cu TVA). Durata de realizare a investiției este de 48 de luni.
În studiul de prefezabilitate, au fost incluse trei variante de traseu pentru tunel.
Sursă: viata-libera.ro