Prima pagină » Economic » Constructorul autostrăzii Comarnic-Brașov, desemnat până la sfârșitul lunii octombrie. „În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu știu dacă în totalitate”

Constructorul autostrăzii Comarnic-Brașov, desemnat până la sfârșitul lunii octombrie. „În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu știu dacă în totalitate”

Constructorul autostrăzii Comarnic-Brașov, desemnat până la sfârșitul lunii octombrie.
CNADNR așteaptă în următoarele două săptămâni ofertele finale de la cei trei investitori interesați de construcția autostrăzii Comarnic-Brașov și estimează că va desemna câștigătorul la finalul lunii octombrie.

CNADNR așteaptă în următoarele două săptămâni ofertele finale de la cei trei investitori interesați de construcția autostrăzii Comarnic-Brașov și estimează că va desemna câștigătorul la finalul lunii octombrie.

Din cei patru investitori precalificați, unul s-a retras, iar în etapa de dialog competitiv CNADNR a avut 12-13 întâlniri cu fiecare din companiile rămase în cursă, a declarat, luni, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, la Conferința Națională de Construcții „Gala Business Construct”, organizată de Ziarul Financiar.

„În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu știu dacă în totalitate”, a spus el.

Pentru tronsonul de autostradă Comarnic – Brașov ofertele pentru preselecție la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction și asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci – Strabag – Aktor și Impregilo – Salini.

Neaga nu a precizat ce companie sau consorțiu s-a retras din procesul de selecție.

CNADNR a comunicat, pentru Mediafax, că la începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction și-a anunțat retragerea.

Traseul a fost modificat

Gândul a scris recent că traseul autostrăzii Comarnic-Brașov a fost modificat cu aproximativ o lună înainte de a fi anunțat câștigătorul contractului de concesiune, însă acest lucru nu va duce la întârzieri în procedura de atribuire. Astfel, tronsonul nu va mai trece „aproape de mijlocul orașului Bușteni”, adoptându-se varianta construirii a aproximativ 10 km de tunel pe cei 58 de km de autostradă, după cum a explicat pentru gândul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

„După săptămâni de negociere în cadrul perioadei de dialog competitiv am convenit modificarea traseului autostrăzii Comarnic-Brașov. Studiul de fezabilitate era făcut în 2002, iar la acea dată Bușteniul nu avea dezvoltarea de acum. Dacă am fi respectat traseul din studiul de fezabilitate, autostrada ar fi trecut practic prin mijlocul localității Bușteni”, a declarat recent pentru gândul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța)-Aktor (Grecia), a renunțat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunțat că a anulat contractul de construcție pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a făcut imposibilă asigurarea finanțării.

Când va fi deschisă circulația pe trei din cele patru tronsoane ale autostrăzii Orăștie-Sibiu

 

Pe de altă parte, șeful CNADNR a precizat luni că până la sfârșitul acestui an va fi deschisă circulația pe trei din cele patru tronsoane ale autostrăzii Orăștie-Sibiu.

Neaga a afirmat că în urmă cu trei săptămâni compania a pornit un proces de inventariere a stării drumurilor naționale, precizând că există șosele asupra cărora nu s-a intervenit de peste 30 de ani.

„Este o situație destul de ciudată, această inventariere ne arată starea națiunii”, a spus el.
Șeful CNADNR a mai afirmat că în această săptămână ar putea fi semnat contractul pentru unul din loturile Arad-Nădlac, la Lugoj-Deva se așteaptă soluționarea unor contestații, iar unul din proiectele mari care ar putea începe până la finele anului va fi centura Bacău.

Una din prioritățile pe termen scurt ale șefului CNADNR este semnarea contractelor de concesiune Comarnic-Brașov, de operare și întreținere pentru A1 și A2, plus construcția la profil de autostradă a centurii sud București și autostrada Craiova-Pitești.

Neaga își propune, totodată, și îmbunătățirea absorbției fondurilor europene, dar și a imaginii CNADNR.
 

Citește și