Prima pagină » Economic » Constructorul autostrăzii Comarnic-Brașov, desemnat până la sfârșitul lunii octombrie. „În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu știu dacă în totalitate”

Constructorul autostrăzii Comarnic-Brașov, desemnat până la sfârșitul lunii octombrie. „În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu știu dacă în totalitate”

Constructorul autostrăzii Comarnic-Brașov, desemnat până la sfârșitul lunii octombrie.
CNADNR așteaptă în următoarele două săptămâni ofertele finale de la cei trei investitori interesați de construcția autostrăzii Comarnic-Brașov și estimează că va desemna câștigătorul la finalul lunii octombrie.

CNADNR așteaptă în următoarele două săptămâni ofertele finale de la cei trei investitori interesați de construcția autostrăzii Comarnic-Brașov și estimează că va desemna câștigătorul la finalul lunii octombrie.

Din cei patru investitori precalificați, unul s-a retras, iar în etapa de dialog competitiv CNADNR a avut 12-13 întâlniri cu fiecare din companiile rămase în cursă, a declarat, luni, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, la Conferința Națională de Construcții „Gala Business Construct”, organizată de Ziarul Financiar.

„În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu știu dacă în totalitate”, a spus el.

Pentru tronsonul de autostradă Comarnic – Brașov ofertele pentru preselecție la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction și asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci – Strabag – Aktor și Impregilo – Salini.

Neaga nu a precizat ce companie sau consorțiu s-a retras din procesul de selecție.

CNADNR a comunicat, pentru Mediafax, că la începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction și-a anunțat retragerea.

Traseul a fost modificat

Gândul a scris recent că traseul autostrăzii Comarnic-Brașov a fost modificat cu aproximativ o lună înainte de a fi anunțat câștigătorul contractului de concesiune, însă acest lucru nu va duce la întârzieri în procedura de atribuire. Astfel, tronsonul nu va mai trece „aproape de mijlocul orașului Bușteni”, adoptându-se varianta construirii a aproximativ 10 km de tunel pe cei 58 de km de autostradă, după cum a explicat pentru gândul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

„După săptămâni de negociere în cadrul perioadei de dialog competitiv am convenit modificarea traseului autostrăzii Comarnic-Brașov. Studiul de fezabilitate era făcut în 2002, iar la acea dată Bușteniul nu avea dezvoltarea de acum. Dacă am fi respectat traseul din studiul de fezabilitate, autostrada ar fi trecut practic prin mijlocul localității Bușteni”, a declarat recent pentru gândul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța)-Aktor (Grecia), a renunțat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunțat că a anulat contractul de construcție pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a făcut imposibilă asigurarea finanțării.

Când va fi deschisă circulația pe trei din cele patru tronsoane ale autostrăzii Orăștie-Sibiu

Pe de altă parte, șeful CNADNR a precizat luni că până la sfârșitul acestui an va fi deschisă circulația pe trei din cele patru tronsoane ale autostrăzii Orăștie-Sibiu.

Neaga a afirmat că în urmă cu trei săptămâni compania a pornit un proces de inventariere a stării drumurilor naționale, precizând că există șosele asupra cărora nu s-a intervenit de peste 30 de ani.

„Este o situație destul de ciudată, această inventariere ne arată starea națiunii”, a spus el.
Șeful CNADNR a mai afirmat că în această săptămână ar putea fi semnat contractul pentru unul din loturile Arad-Nădlac, la Lugoj-Deva se așteaptă soluționarea unor contestații, iar unul din proiectele mari care ar putea începe până la finele anului va fi centura Bacău.

Una din prioritățile pe termen scurt ale șefului CNADNR este semnarea contractelor de concesiune Comarnic-Brașov, de operare și întreținere pentru A1 și A2, plus construcția la profil de autostradă a centurii sud București și autostrada Craiova-Pitești.

Neaga își propune, totodată, și îmbunătățirea absorbției fondurilor europene, dar și a imaginii CNADNR.
 

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate