Prima pagină » Economic » Constructorul lotului 1 Nădlac-Arad are o „dorință de Sărbători”: să își termine treaba

Constructorul lotului 1 Nădlac-Arad are o „dorință de Sărbători”: să își termine treaba

Constructorul lotului 1 Nădlac-Arad are o „dorință de Sărbători
Constructorul lotului 1 al autostrăzii Nădlac-Arad, asocierea Astaldi-Max Boegl, susține că va termina lucrările până la finele acestui an doar în cazul în care condițiile meteo vor fi favorabile. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a dat ca sigură finalizarea acestui segment în 2014.

CNADNR a anunțat că până la finele acestui an vor fi finalizați 56,3 kilometri de autostradă, respectiv primul lot (22,2 kilometri) și o porțiune de 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Nădlac – Arad, 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj și lotul 3 de la Orăștie – Sibiu (22,1 kilometri).

„Finalizarea primului lot este o dorință pe care ne-am pus-o încă din vara anului 2014. Vrem să finalizăm lucrarea până la sărbătorile de iarnă. Dar trebui precizat că, în urmă cu aproximativ 3 săptămâni, am avut probleme cu vremea. A plouat, am fost în noroi pe șantier, lucrările au cam stagnat. Asta este realitatea”, a spus Adrian Adler, managerul de proiect al asocierii Astaldi-Max Boegl, citat de aradon.ro.

Reprezentantul constructorului spune că în prezent, încearcă să recupereze întârzierile din perioada în care a plouat. „Dacă avem noroc și vremea ține cu noi, sperăm să finalizăm primul lot și drumul de legătură, dar și 4 kilometri din lotul 2 (n.r. 4 kilometri, nu 6 cum au anunțat cei de la CNADNR). Vrem să ajungem cu lucrările până la nodul rutier de la Pecica.  În prezent, asfaltarea pe primul lot este aproape încheiată, mai avem 200 de metri de asfaltat. În schimb, mai avem de lucru la parcare și la punctul de trecere al frontierei”, a adăugat Adler.

În anul 2013 au fost deschiși traficului rutier 116,07 kilometri, lungimea totală a rețelei de autostrăzi din România numărând în prezent 646,07 km.

„Tronsoanele de autostradă planificate a fi deschise traficului rutier în anul 2015 sunt: autostrada Nădlac – Arad și drum de legătură lot 2: km 22+218 – km 38+882 – 10,664 km; autostrada București – Ploiești, tronson București – Ploiești, Secțiunea I, km 0+000 – km 19+500 – 6,5 km”, a comunicat Compania de Drumuri pentru Mediafax.

CNADNR SA derulează în prezent trei proceduri de achiziție publică pentru atribuirea unor contracte de construcție autostrăzi, toate fiind în procesul de evaluare a ofertelor de către comisia de evaluare.

Licitațiile vizează proiectarea și execuția tronsoanelor Ogra – Câmpia Turzii (lot 1,2,3), Târgu Mureș – Ungheni (plus drum de legătură), Ungheni – Ogra, respectiv Suplacu de Barcău – Borș din autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.

„În cadrul CNADNR SA se află în derulare procedura de achiziție publică «Proiectare și Execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 2B: Câmpia Turzii – Gilău». În prezent aceasta se află în stadiul de elaborare a documentației de atribuire și transmitere a acesteia spre validare la ANRMAP”, potrivit sursei citate.

Cu privire la construcția autostrăzii Comarnic – Brașov, CNADNR reiterează că în prezent sunt în derulare activitățile prealabile semnării contractelor de finanțare și contractului de concesiune de lucrări publice, fără alte informații.

Rețeaua de autostrăzi din România cuprinde în prezent 300 de kilometri ai autostrăzii A1 București – Nădlac (București-Pitești – 109,6 km, centura Sibiu – 17,2 km, loturile 1,2,4 Sibiu-Orăștie – 60 km, Orăștie-Deva – 32,5 km, lotul 1 Deva-Lugoj – 27 km, lotul 1 Lugoj-Timișoara – 9,5 km, Timișoara-Arad – 32,3 km, centura Arad – 12,3 km), circa 200 de kilometri aferenți autostrăzii A2 București – Constanța (București-Cernavodă – 152 km, Cernavodă-Medgidia – 20,5 km și Medgidia-Constanța – 30,8 km), peste 100 kilometri ai autostrăzii A3 București – Borș (București-Ploiești – 55,5 km, Câmpia Turzii-Gilău – 52 km), centura Constanței – 21,8 km și tronsonul Balint- Lugoj (A6) – 11 km.

Citește și