Instanța a respins plângerile depuse împotriva rezultatului procedurii de atribuire a lucrărilor de construcție a tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, lot 1, astfel că autoritățile pot semna contractul cu asocierea Astaldi – MaxBoegl, câștigătoarea licitației CNADNR, potrivit Boștină și Asociații, scrie Mediafax.
„În acest moment nu mai există niciun impediment legal pentru ca autoritățile să nu poată semna contractul cu asocierea Astaldi Sp.A.-MaxBoegl, desemnată câștigătoare a licitației derulate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR)”, se arată într-un comunicat al casei de avocatură, care a reprezentat consorțiul în acest proces.
Curtea de Apel București a respins joi ca nefondată plângerea împotriva rezultatului procedurii de atribuire, formulată de asocierea Porr Construct SRL- Porr BAU GmbH. Hotărârea este irevocabilă.
De asemenea, pe 4 noiembrie Curtea de Apel București a respins ca nefondată, tot printr-o hotărâre irevocabilă, plângerea împotriva rezultatului procedurii de atribuire formulată de asocierea CCCF Drumuri și Poduri Timișoara -Societatea de Construcții în Transporturi – Luca Way.
„Anterior, contestațiile formulate de cei doi ofertanți nemulțumiți de rezultatul procedurii de atribuire au fost respinse de CNSC prin decizia 3388/3524/3600 din 20.09.2013, casa noastră de avocatură asigurând asistența și reprezentarea și cu acea ocazie”, a declarat în comunicat Mihai Marian, avocat partener în cadrul Boștină și Asociații, coordonatorul ariei de practică „Infrastructură”.
Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno – portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit constructorului austriac Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
CNADNR a reziliat însă, anul trecut, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar în acest a reziliat și contractul de proiectare și execuție a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.
Lucrările de construcție pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție inițial fiind de un an și jumătate.