Prima pagină » Economic » Contract de 2,85 MILIARDE LEI pentru 28,2 km. CFR a ales constructorul pentru subsecțiunea APAȚA-CAȚA

Contract de 2,85 MILIARDE LEI pentru 28,2 km. CFR a ales constructorul pentru subsecțiunea APAȚA-CAȚA

Compania Națională de Căi Ferate (CFR) a desemnat câștigătoare oferta depusă de Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. - Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. pentru procedura de licitație publică privind modernizarea unei componente a Coridorului Rin - Dunăre.

Mai exact, această asociere va lucra subsecțiunea Apața – Cața, aflată pe secțiunea Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, potrivit unui comunicat de presă transmis miercuri de CFR.

„Oferta financiară a Asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș este de 2.850.163.157 RON (fără TVA), contractul de achiziție publică urmând a fi încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații. Sursa de finanțare pentru modernizarea subsecțiunii Apața – Cața, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporție de 81,74%, iar cofinanțarea în proporție de 18,26% de la bugetul de stat.

 

Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h, pentru trenurile de călători.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură și suprastructură feroviară: terasamente, linii de căi ferate, consolidări de poduri, podețe, construcții tuneluri și viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare și energoalimentare, telecomunicații, semnalizare, fibră optică, instalatii electrice etc.

 

Prin modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare se asigură condiții tehnice pentru circulația trenurilor de călători și marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători și de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creșterea gradului de confort și de siguranță a traficului feroviar.

foto: captură distanța.ro

Citește și