Corecţii în sistemul e-Factura. Facturile DUPLICAT au fost rezolvate. O noutate în pregătire, autofacturarea. Penalizările se suspendă până în aprilie
Ministerul Finanţelor anunţă că de la 1 ianuarie 2024 şi până în prezent, s-au efectuat o serie de corecţii sistemului e-Factura. Astfel, din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat. De asemenea, se lucrează la posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea). 10 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 45 miliarde de lei.
„Aşa cum MF a precizat în cursul săptămânii trecute, pentru identificarea unor posibile îmbunătăţiri care să asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, experţii instituţiei au invitat reprezentanţii acestor companii să colaboreze pentru a optimiza soluţiile tehnice, astfel încât adaptarea la sistem să fie cât mai fluidă şi eficientă”, arată comunicatul de presă al Ministerului de Finanţe.
„Cursuri pentru on-line” pentru antreprenori
În acest sens, în cursul acestei săptămâni au fost organizare două întâlniri în format online, la care au participat aproximativ 175 persoane.
În cadrul discuţiilor a fost pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc în aplicaţii, a eventualelor erori punctuale întâmpinate, şi pe soluţionarea sesizărilor primite de către echipa de asistenţă. Întâlnirile în acest format vor fi organizate zilnic în următoarea perioadă, pentru a evalua orice posibile îmbunătăţiri care pot să sprijine creşterea eficienţei operaţionale a e-Factura.
Un alt demers pentru a eficientiza interacţiunea cu utilizatorii finali este organizarea, în zilele 23 şi 25 ianuarie, unor webinarii în care aceştia pot adresa orice nelămuriri şi primi răspunsuri din partea experţilor Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.
Modificările aduse sistemului e-Factura
Ministerul de Finanţe mai precizează că, de la 1 ianuarie şi până în prezent, s-au efectuat o serie de corecţii la aplicaţia de completare oferită gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori.
O altă modificare importantă este că din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat.
În continuare, un nou pas care este în lucru este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea).
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, peste 10 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 45 miliarde de lei.
Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute AICI.
Penalizările suspendate până la 31 martie 2024
Reprezentanţii MF reamintesc că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.
Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este sancţionat, mai indică sursa menţionată.