Comisarul european spune că a făcut în cazul României eforturi extraordinare, în sensul că a fazat foarte multe proiecte, în valoare de 3 miliarde de euro. „Practic am degrevat bugetul național de 3 miliarde de euro, bani care ar fi fost pierduți”, a spus Corina Crețu, care a subliniat că s-a ajuns astfel la o rată de absorbție de peste 90%.
„Pentru perioada 2014 – 2020, facem eforturi supraomenești să evităm dezangajările de fonduri. Avem, pentru acest an, acest risc de pierdere. La începutul anului a fost de 800 de milioane de euro, dar lucrăm cu autoritățile române pentru a minimiza aceste fonduri care sunt pe programul operațional”, spune comisarul european.
Corina Crețu a subliniat lipsa proiectelor mature de infrastructură: „Nu înțeleg această tensiune care s-a creat între mine și Guvern, spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte. Târgu Mureș-Iași este o prioritate a Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa Centală și de Est”.
Comisarul european s-a pronunțat din nou împotriva realizării autostrăzii Târgu Mureș – Iași în parteneriat public- privat, soluție cu care „Comisia nu este confortablă, pentru că din punctul nostru de vedere, aceasta înseamnă o deprioritizare a investiției”.
„La ora actuală mai avem sub analiză un singur proiect major, proiectul de metrou Otopeni – Gara de Nord. Deci așteptăm Craiova – Pitești, Tîrgu Mureș – Iași, podul de la Brăila. Autoritățile au dat deadline-uri care au fost depășite cu mult”, a declarat Crețu, oferind drept exemplu proiectul de metrou Pipera – Berceni, care trebuia depus în decembrie 2017, dar nu este depus nici acum.
Foto: Hepta