Prima pagină » Economic » Coronacriza și efectele ei asupra vânzărilor și veniturilor companiilor

Coronacriza și efectele ei asupra vânzărilor și veniturilor companiilor

Coronacriza și efectele ei asupra vânzărilor și veniturilor companiilor

În cazul a mai bine de 55% dintre societăţile comerciale din România, atât companii IMM, cât şi corporaţii, cuprinse într-un studiu de piaţă realizat în perioada iunie 2020, pandemia de coronavirus le-a afectat veniturile și vânzările, iar circa 40% din total au fost nevoite să îşi întrerupă temporar activitatea.

Cu toate acestea, a precizat Andrei Cânda, managing partner în cadrul iSenseSolutions, sunt totuși 5% dintre respondenți care au raportat o creştere a veniturilor în această perioadă.

Potrivit unui studiu de piaţă realizat în iunie 2020 de către compania amintită mai sus, la comanda UniCredit Bank S.A., 16% dintre intervievați au menţionat reducerea numărului de angajaţi, iar 8% întreruperea parţială a activităţii, ca efectele ale coronacrizei asupra activității companiilor.

Expertul sursei citate a mai adăugat că pentru 56% dintre companiile intervievate, situaţia economică generală din România este nefavorabilă mediului de afaceri, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă.

Cânda a precizat totodată că 8 din 10 companii au raportat cel puţin o dificultate cauzată de pandemie. Astfel, 49% au menţionat scăderea cererii, 31% activitatea suspendată temporar, 23% plăţi întârziate, 21 – instruirea şi mentenanţa personalului, iar 17% instabilitatea leului.

Coronacriza a transformat digitalizarea într-o oportunitate

Specialiștii implicați în realizarea studiului au mai menționat că pentru 37% dintre companiile respondente, digitalizarea reprezintă o mare oportunitate a contextului actual. În plus, trei din 10 companii consideră că numărul de clienţi/furnizori nu va scădea în 2020.

În vederea continuării activităţii, companiile au ales să transfere activităţile fizice în online (38%), însă unele dintre ele au apelat şi la reducerea numărului de angajaţi, prin trimiterea lor în şomaj tehnic (37%).

În ultima perioadă, a mai menționat expertul, companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele online şi de telemuncă. De altfel, 46% dintre companii consideră că procesul de digitalizare este îngreunat de dificultăţile de adaptare ale angajaţilor la tehnologiile şi activităţile online.

Jumătate dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând ca ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult aceasta idee.

Studiu de piaţă citat a urmărit evaluarea interesului faţă de transformarea digitală a societăţilor comerciale din România, atât companii IMM, cât şi corporaţii. Eşantionul reprezentativ a avut în vedere un număr de 303 societăţi comerciale din România.

Citește și