CORONACRIZA. Ștefan Mandachi: Suntem obligați să scădem prețurile și nu știu câți angajați mai pot ține până la sfârșitul anului
Ștefan Mandachi consideră că va trebui să transforme zeci de camere din hotelul pe care îl deține în Bucovina în birouri și pentru celelalte să ofere reduceri de până la 20% pentru că estimează că cererea va fi foarte mică. Antreprenorul nu știe dacă își poate păstra întreg personalul până la finalul acestui an și, deși ar fi tentat să pună o „taxă de coronavirus” atât în restaurantele Spartan, cât și în hotel, știe că acest lucru nu va fi posibil, pentru că niciun client nu va accepta.
Cu siguranță domeniul HoReCa este unul dintre cele mai afectate segmente în urma pandemiei de coronavirus. Ștefan Mandachi, proprietarul unui lanț de restaurante și al unui hotel de 90 de camere estimează că a pierdut în jur de 500.000 de euro în timpul celor două luni și jumătate în care au fost restricții. Antreprenorul estimează că va trebui să scadă prețul camerelor la hotel.
Ștefan Madachi: Suntem tentați să punem o „taxă pentru coronavirus”, dar nu avem posibilitatea reală
Ștefan Mandachi, proprietarul unui lanț între 10 și 20 la sută la hotel, iar la restaurante încă face calcule să vadă ce discount poate oferi.
„Noi trebuie să menținem prețurile sau să le scădem, în contextul în care toate materiile prime și serviciile s-au scumpit. La o cameră de hotel, pe care o închiriam cu o sumă de…, am o investiție de patru ori ca să o pot închiria ca birou, să nu se blocheze fluxul de numerar. Toate prețurile noastre au scăzut, în contextul în care toate cheltuielile au urcat. (…) Pe noi ne costă măștile și mănușile, în momentul în care se vor redeschide locațiile, 50.000 de euro pe lună. Toate materiile prime s-au scumpit, toți furnizorii își protejează angajații. Suntem tentați să punem o „taxă pentru coronavirus”, dar nu avem posibilitatea reală să o punem, spune Ștefan Mandachi referitor la informațiile apărute în presă că în restaurantele din SUA și Canada au apărut pe notele de plată sume pentru acoperirea cheltuielilor pentru măsurile de protecție ale clienților. Putem să explicăm clienților, poate printr-o mai bună comunicare pe Facebook, care sunt cheltuielile noastre, poate vor fi mai generoși cu ospătarii noștri. Eu n-o să am posibilitate să pun o asemenea taxă, pentru că clientul nu o va achita sub nicio formă, din contră, va fi frustrat”, a decalrat Ștefan Mandachi la DIgi24.
Din 1.000 de angajați ai lui Mandachi, 95% eu intrat în șomaj tehnic. Anteprenorul nu știe dacă îi poate păstra pe toți până la finalul anului.
„Acum suntem un pic descoperiți, încercăm să ne salvăm și orice măsură e binevenită și utilă în momentele astea. Să vedem ce se întâmplă în primele două luni după 15 iunie. Deocamdată nu ne putem pronunța și efectele se vor vedea după șase luni cel puțin. Am speranțe pentru 15 iunie, n-am mari așteptări, că așteptări am de vreo lună jumate, de când sunt blocat, dar speranțe sunt acum că lucrurile se îndreaptă”, a declarat Ștefan Mandachi.