ANAF recomandă contribuabililor să își plătească datoriile online, din cauza coronavirusului. În acest sens, Fiscul pune la dispoziție mai multe mijloace de comunicare cu publicul.
Românii sunt sfătuiţi de ANAF să îşi plătească obligaţiile fiscale prin intermediul metodelor de comunicare la distanţă. Pentru depunerea declaraţiilor fiscale sunt puse la dispoziţie serviciile electronice oferite de fisc şi de Ministerul Finanţelor Publice, conform unui comunicat al ANAF.
Informaţiile scrise pot fi obţinute prin două metode. Contribuabilii înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual (SPV) pot obţine informaţii despre domenul fiscal, IT şi în legătură cu situaţia fiscală proprie cu ajutorul Formularului de contact, iar cei ce nu fac parte din SPV pot accesa informaţii pe site-ul Agenţiei. Datele generale cu privire la domeniul fiscal şi IT se pot obţine şi prin apelarea call-center-ului.
Momentan, declaraţiile fiscale nu se pot transmite electronic, însă pot fi trimise de contribuabili prin fax sau servicii de curierat. Pentru efectuarea plăţilor, terţii pun la dispoziţie serviciile Internet banking şi site-ul www.ghiseul.ro.
În plus, noutăţile legislative pot fi accesate folosind Buletinul informativ fiscal, disponibil, de asemenea, în SPV şi pe site-ul Agenţiei.
Contribuabilii pot solicita fiscului materiale informative pe adresa de e-mail, prin transmiterea unei solicitări făcute prin intermediul Formularului de contact.