Prima pagină » Economic » CORONAVIRUS | Cum afectează noul COVID-19 piața de retail. Sîrbu, CEO Flanco: În februarie a scăzut traficul în magazine cu 12%. E posibil să mai crească prețurile

CORONAVIRUS | Cum afectează noul COVID-19 piața de retail. Sîrbu, CEO Flanco: În februarie a scăzut traficul în magazine cu 12%. E posibil să mai crească prețurile

CORONAVIRUS | Cum afectează noul COVID-19 piața de retail. Sîrbu, CEO Flanco: În februarie a scăzut traficul în magazine cu 12%. E posibil să mai crească prețurile

Presiunea creată de noul coronavirus va afecta, printre altele, piața de retail la nivel global, o spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. Cele mai afectate segmente vor fi cele ale ceasurilor inteligente, unde se așteaptă scăderi ale vânzărilor de până la 16%, ale laptop-urilor (-12,3%) și ale boxelor inteligente (-12,1%).

În România, consumatorii au început să cumpere mai mult online și mai puțin din magazine de când noul COVID-19 a început să se extindă la nivel european. De exemplu, Flanco, a înregistrat o scădere de 12% în magazine, în luna februarie. Potrivit lui Dragoș Sîrbu, CEO-ul companiei, până acum nu s-au înregistrat efecte negative în rândul vânzărilor, ci numai în ceea ce privește vizitele în cele 156 de magazine din întreaga țară.

CEO Flanco: „Avem stocuri suficiente”

„Vedem situația creată, există un impact, dar deocamdată nu în rândul vânzărilor, ci în trafic. În luna februarie, am înregistrat o scădere de 12% a vizitelor în magazine. Stocuri avem suficiente pentru a acoperi 2-3 luni de producție insuficientă. Le putem acoperi fără probleme”, a precizat Dragoș Sîrbu.

CEO Flanco: „Lucrurile nu sunt foarte clare. Acum nu resimțim efecte negative”

Întrebat dacă problemele de producție din China vor afecta livrările de smartphone-uri, CEO-ul Flanco a declarat că este posibil ca în viitor să existe o serie de schimbări:

„N-aș spune că resimțim efecte negative, dar nu excludem. E posibil să mai scadă stocurile sau disponibilitatea de produse, cum e posibil să mai crească prețurile. Partenerii zic că vor fi niște probleme”, a declarat Dragoș Sîrbu.

La nivel de organizație, reprezentanții Flanco iau măsuri în privința igienei și a organizării interne:

„Nu putem să stăm fără să facem nimic. Am luat măsuri, avem program flexibil. Luați prin surprindere nu suntem. Avem tot felul de scenarii de criză. Sunt foarte multe știri alarmante și cred că ne facem mai mult rău”, a declarat Dragoș Sîrbu despre felul în care acționează compania în situația de prevenție a noului coronavirus.

Flanco a înregistrat creșteri în vânzări în anul 2019

Flanco Retail, compania românească prezentă pe piața autohtonă din 1994, a înregistrat vânzări de 1,21 miliarde de lei în 2019, în creştere cu 13,1% faţă de anul precedent și cu mult peste media de creștere a pieței, care a fost de aproximativ 6,5%, conform studiilor independente.

În 2019 compania şi-a extins numărul de magazine din rețeaua naţională, concentrându-se în continuare pe prezența din orașele mici și medii. La finalul lui 2019, rețeaua de magazine Flanco număra 156 de unități deschise în 116 orașe. Acest număr a fost atins în urma a 30 de deschideri de magazine și a 7 închideri, desfășurate pe parcursul anului, completate cu reamenajarea a 4 magazine potrivit conceptului lansat în 2018, și anume Simplu-Ușor-Sigur, concept care oferă clienților o experiență de cumpărare mai plăcută şi mai rapidă.

În paralel cu rețeaua offline, oferta online a Flanco a crescut şi ea – retailerul urmărind să mențină un echilibru între vânzările online şi cele offline, în ideea acoperirii optime a cerinţelor pieţei. Site-ul flanco.ro a pus la dispoziţia clienţilor nu numai un portofoliu extins de produse, dar şi o gamă de servicii financiare care până nu demult erau rezervate numai mediului offline, cum ar fi de exemplu creditul cu aprobare imediată.

Pe segmentul online, vânzările Flanco au înregistrat o creștere de 24,9%. Peste 75% din trafic este generat de pe telefoane şi alte dispozitive mobile, iar peste 60% din valoarea vânzărilor este generată, şi ea, tot de pe dispozitivele mobile. Aproximativ 25% din tranzacții sunt plătite cu cardul, însă peste 30% din clienți aleg să își rezerve produsul online și să îl ridice personal din magazine.

Citește și