COTAR solicită demiterea președintelui Consiliului Concurenței
Într-un comunicat, transportatorii susțin că președintele autorității pentru concurență a declarat joi, 16 aprilie 2019, la postul public de televiziune, că s-a implicat direct în modificarea Legii taximetriei și se va strădui să facă posibilă Ordonanța de Urgență pentru funcționarea companiilor Uber și Taxify. Din noile lui declarații reiese că își susține în continuare nu doar afirmațiile făcute la postul public de televiziune, ci și implicarea în susținerea companiilor private care încalcă legislația României. „Am amendat 8 companii active pe piața transportului de persoane în regim de taxi și dispecerat din București și județul Ilfov cu aproximativ 500.000 de euro pentru participarea la un cartel având ca obiect fixarea tarifului. De asemenea, alte 36 de companii de taxi din Constanța, Timișoara, Baia Mare, Târgu-Mureș și Râmnicu Vâlcea au fost sancționate cu peste 400.000 de euro, pentru constituirea unor carteluri în vederea fixării tarifului. Cele mai multe dintre companiile de taximetrie sancționate de noi erau membre în Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Companiile au contestat, însă instanța a menținut decizia Autorității de concurență”, a declarat Bogdan Chirițoiu, în presă.
„Practic, Bogdan Chirițiou a declarat oficial că s-a răzbunat pe membrii COTAR care l-au atacat în urma acțiunilor care arată clar implicarea în susținerea unor companii ce fac concurență neloială taximetriștilor și încalcă toate legile în vigoare. COTAR cere în continuare demiterea președntelui Consiliului Concurenței și anchetarea acestuia în legătură cu implicarea în activitățile economice la care ar fi trebuit să se raporteze cu totul diferit, din poziția pe care o ocupă.
De asemenea, Bogdan Chirițiou se laudă cu „destructurarea unor carteluri”, doar că ar trebui să le explice consumatorilor ce fel de „cartel” menține prețurile foarte scăzute, ca să vină în ajutorul clienților – pentru că oricine folosește serviciile de taxi a observat că acele prețuri scăzute au fost interzise, practic, prin intervenția Consiliului Concurenței. Și aceasta poate fi tot o acțiune împotriva intereselor consumatorului și care să sprijine intrarea pe piață a concurenței neloiale, cu prețuri de dumping. Și acest ajutor pentru companiile de ridesharing ar trebui să fie anchetat de instituțiile care au atribuții în acest domeniu”, arată comunicatul transportatorilor.