Cotidianul The New York Times acționează în judecată OpenAI și Microsoft din cauza folosirii conținutului său pentru tehnologia ChatGPT
Cotidianul american The New York Times a acționat în judecată companiile OpenAI și Microsoft, acuzându-le de încălcarea drepturilor privind proprietatea intelectuală, după copierea a milioane de articole în cadrul procedurilor tehnice de configurare a serviciului ChatGPT.
Plângerea este cea mai recentă dintr-o serie de procese care încearcă oprirea folosirii gratuite a conținutului de pe Internet pentru configurarea sistemelor software de inteligență artificială. Actori, scriitori, jurnaliști și alți producători de conținut online se tem că sistemele de inteligență artificială colectează informații din materialele lor pentru a crea soft-uri chatbot competitive fără a achita compensații.
Procesul intentat de cotidianul The New York Times este primul care vizează direct companiile OpenAI și Microsoft, cele mai cunoscute platforme specializate în inteligența artificială. Microsoft are un reprezentant în Consiliul de administrație al OpenAI și a investit câteva miliarde de dolari în companie.
Cotidianul The New York Times argumentează, într-o plângere judiciară formulată miercuri, că are datoria de informare a abonaților săi, acuzând companiile Microsoft și OpenAI de ”utilizare ilegală a conținutului publicației pentru a crea produse de inteligență artificială concurente, ceea ce amenință abilitatea de menținere a serviciului”.
Publicația americană notează, conform postului de televiziune CNN Business, că OpenAI și Microsoft au folosit și alte surse în ”procesul de copiere masivă a conținutului”, subliniind însă că au pus un accent particular pe articolele The New York Times.
Începând din aprilie, reprezentanții publicației The New York Times au purtat negocieri cu OpenAI și Microsoft pentru a primi compensații și a stabili termeni de colaborare, fără însă a ajunge la vreo soluție.
”Nu este nimic inovator în folosirea conținutului cotidianului The New York Times fără a plăti, pentru a crea produse care să înlocuiască publicația și a fura cititorii”, au subliniat reprezentanții publicației americane.
Foto: Profimedia
Citește și: