Prima pagină » Economic » Creștere de peste 4% a cifrei de afaceri din comerț la semestru

Creștere de peste 4% a cifrei de afaceri din comerț la semestru

Creștere de peste 4% a cifrei de afaceri din comerț la semestru
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul indică o creștere substanțială pe primul semestru, de peste 4%, deși în luna iunie vânzările au încetinit ușor, mai ales din cauza comerțului cu produse nealimentare, care a coborât atât față de mai, cât și comparativ cu iunie 2011.

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul indică o creștere substanțială pe primul semestru, de peste 4%, deși în luna iunie vânzările au încetinit ușor, mai ales din cauza comerțului cu produse nealimentare, care a coborât atât față de mai, cât și comparativ cu iunie 2011, informează Mediafax.

În luna iunie 2012, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a scăzut față de luna precedentă atât ca serie brută cu 0,7% cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 1,1%.

Față de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri a crescut atât ca serie brută cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 3,9 %, respectiv cu 4,0%.

În primul semestru, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut față de jumătatea anului trecut, atât ca serie brută cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 4,1% și respectiv, cu 4,4%.

Față de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a scăzut pe ansamblu cu 0,7%, datorită scăderilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-2,8%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-0,1%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au crescut cu 1,6%.

De asemea, a scăzut cu 1,1% volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, datorită scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-3,3%). Creșteri s-au înregistrat la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule, în magazine specializate (+1,1%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+0,9%).

Comparativ cu iunie 2011, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat o creștere cu 3,9% datorată creșterii comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,4%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,1%.

Față de aceeași referință, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate a crescut cu 4,0%, evoluție datorată comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,0%), a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,1%) și a vânzărilor de produse nealimentare (+0,6%).

În primul semestru volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a crescut cu 4,1%, datorită creșterii comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,3%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,6%) și vânzărilor de produse nealimentare (+1,3%).

Comparativ cu semestrul I 2011, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a crescut cu 4,4%, datorită creșterii comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,7%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,9%) și vânzărilor de produse nealimentare (+1,9%).

Citește și