Prima pagină » Economic » Croația îi dă VERDE lui Gruia Stoica, afaceristul care vrea să cumpere CFR Marfă

Croația îi dă VERDE lui Gruia Stoica, afaceristul care vrea să cumpere CFR Marfă

Croația îi dă VERDE lui Gruia Stoica, afaceristul care vrea să cumpere CFR Marfă
Guvernul Croației a acceptat joi oferta Grup Feroviar Român (GFR) pentru achiziționarea unei participații de 75% în operatorul de transport de marfă pe calea ferată din Croația, HZ Cargo, transmite agenția croată Hina

Guvernul Croației a acceptat joi oferta Grup Feroviar Român (GFR) pentru achiziționarea unei participații de 75% în operatorul de transport de marfă pe calea ferată din Croația, HZ Cargo, transmite agenția croată Hina, citată de Agerpres.

Trei companii s-au declarat interesate de preluarea HZ Cargo dar numai oferta companiei din România a fost considerată completă și validă, îndeplinind toate cele 11 condiții stabilite de autorități, a declarat ministrul Transporturilor, Sinisa Hajdas Doncic.

Conform ofertei depuse, Grup Feroviar Român va achiziționa HZ Cargo în termen de 30 de zile de la semnarea contractului, va plăti 30 milioane de euro pentru achitarea împrumutului acoperit de garanțiile de stat, 10 milioane de euro vor merge spre capitalul operațional pentru plata datoriilor către furnizori și a salariilor angajaților iar 20 de milioane de euro vor fi folosite pentru investiții.

Până anul viitor, Grup Feroviar Român își va asuma împrumuturile pe termen lung în valoare de 80 milioane de euro acoperite de garanțiile de stat, pentru care compania are garanții de la Banca Română de Dezvoltare, a precizat Hajdas Doncic.

Guvernul a aprobat garanțiile pentru HZ Infrastructure și HZ Passenger Transport pentru împrumuturi de 650 milioane de kuna și, respectiv, 250 milioane de kuna. Ambele împrumuturi vor fi achitate în termen de cinci ani, cu o perioadă de grație de un an.

Hajdas Doncic a declarat că HZ Infrastructure va utiliza creditul pentru investiții iar HZ Passenger Transport va folosi jumătate din sumă pentru închirierea liniilor de cale ferată iar cealaltă jumătate pentru modernizare.

În România, Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie câștigătoare a competiției pentru privatizarea CFR Marfă.

Prețul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro și ar urma să fie achitat integral. Pe de altă parte, GFR și-a asumat investiții de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă.

Citește și