Prima pagină » Economic » CSAT a aprobat privatizarea CFR Marfă. Guvernul negociază cu oficialii europeni „ștergerea din pix” a datoriilor pe care transportatorul le are la bugetul de stat

CSAT a aprobat privatizarea CFR Marfă. Guvernul negociază cu oficialii europeni „ștergerea din pix” a datoriilor pe care transportatorul le are la bugetul de stat

Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată în ședința de marți Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT).

Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată în ședința de marți a Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT). Compania de transport va fi vândută unui investitor strategic, garanția de participare fiind de 10 milioane de euro, au explicat reprezentanții guvernului.

Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a precizat că executivul negociază cu Comisia Europeană ștergerea datoriilor pe care CFR Marfă le are către bugetele statului și către compania de infrastructură CFR SA.

„Noi avem discuții cu Comisia Europeană pentru anularea datoriilor CFR Marfă către bugetul de stat, pentru tranformarea lor în acțiuni. Cele mai mari datorii ale companiei sunt către bugetul de stat, către CFR SA și către bugetul asigurărilor sociale. Modul în care să curățăm această companie de datorii va fi analizat împreună cu consultanții”, a declarat ministrul.

Fenechiu a mai precizat că „testul investitorului privat prudent” va trebui aprobat de Comisia Europeană, iar evaluarea și stabilirea valoarii de piață a companiei se vor face ulterior.

„Garanția de participare va fi de 10 milioane de euro ca să nu mai avem niciun fel de surprize”, a declarat premierul Victor Ponta la ieșirea din ședința CSAT.

Strategia de privatizare a companiei va fi adoptată în ședința de miercuri a guvernului, a precizat ministrul Finanțelor Daniel Chițoiu.

„Este vorba despre o privatizare cu un investitor strategic, cu o garanție de participare de 10 milioane de euro, să nu mai avem participanți de calibrul Oltchim și de asemenea va fi în plic închis”, a precizat Chițoiu.

Ministrul Finanțelor a precizat că desemnarea câștigătorului se va face până la jumătatea lunii iunie, conform calendarului agreat cu organismele internaționale.

CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanț de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro și pierderi anuale de 50 milioane euro.

Privatizarea CFR Marfă face parte din măsurile asumate de guvern în acordul preventiv încheiat cu Fondul Monetar Internațional (FMI) în 2011.

Cum au evoluat afacerile CFR Marfă de la înființarea companiei până în 2011

Sursă date: Ministerul Finanțelor Publice (MFP)

Vom reveni cu amânunte

Citește și