Cu cât plătește CNADNR avocații pentru servicii juridice. Șova, despre încheierea contractului cu Bechtel: o chestiune de zile
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va plăti un onorariu pe oră pe avocat de 39 de euro fără TVA casei de avocatură Boștină & Asociații SPRL, care a câștigat contractul pentru „Achiziționarea serviciilor de consultanță, asistență și/sau reprezentare juridică în problemele juridice cu care se confruntă CNADNR”.
Casa de avocatură a obținut un scor de 100 de puncte, potrivit unui document emis de CNADNR.
Contactați de gândul, reprezentanții Boștină & Asociații SPRL au refuzat să comenteze.
GALERIA IMAGINILOR DE PE AUTOSTRADĂ- CUM ARATĂ CEL MAI MARE VIADUCT DIN EUROPA, care va fi construit pe AUTOSTRADA TRANSILVANIA
Pentru contractul-cadru au fost selectate și declarate câștigătoare și ofertele depuse de alte două case de avocatură, SARL Rațiu & Rațiu, care a obținut 70,6 puncte, precum și consorțiul SCA Leaua și Asociații – SCA Dănilă, Petre & Asociații – SCA Crăciun, Tudoroiu și Asociații, cu un punctaj final de 70,4 puncte.
Gândul a scris recent că CNADNR se pregătește de rezilierea contractului cu Bechtel, anunțată inițial pentru 30 aprilie. În anunțul publicat de companie pentru selectarea de servicii juridice se arată că printre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească avocații pe care îi va selecta compania se numără experiența profesională în reprezentare juridică în cel puțin trei litigii arbitrale care decurg dintr-un contract de achiziție de lucrări publice în domeniul infrastructurii de transport, după cum reiese din caietul de sarcini.
Procedura de atribuire a fost selecția de oferte, iar sursa de finanțare o reprezintă veniturile proprii ale companiei.
În anunț se mai preciza că acordul-cadru va fi încheiat pe o durată de patru ani.
„CNADNR are în derulare o serie de proiecte prioritare pentru a asigura dezvoltarea economică a României. Proiectele de infrastructură rutieră inițiate de CNADNR sunt proiecte complexe. Implementarea proiectelor de infrasctructură rutieră generează situații juridice pentru dezlegarea cărora este necesară deținerea unor cunoștințe juridice temeinice specializate în materia administrării domeniului public și a derulării fondurilor publice”, își motivează CNADNR intenția de a recurge la serviciile unor case de avocatură.
Compania a ajuns la concluzia că nu are suficienți juriști care să se ocupe de gestionarea proiectelor de infrastructură.
„Necesitatea angajării unor forme de exercitare a profesiei de avocat este de netăgăduit în condițiile în care executarea contractelor are un impact financiar considerabil asupra bugetului de stat. (…) Se constată că CNADNR nu deține suficient personal de specialitate pentru gestionarea proiectelor de infrastructură rutieră și desfășurarea tuturor activităților avocațiale care să asigure un nivel satisfăcător”, se arată în caietul de sarcini.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură Dan Șova a declarat, în mai multe rânduri, că statul român va înceta, până pe 30 aprilie, în mod amiabil sau în instanță, contractul pe care îl are cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania.
„Pe 30 aprilie se încheie negocierile cu Bechtel. Atunci vom ști dacă ne înțelegem cu privire la modalitatea de închidere a contractului sau dacă avem poziții divergente. Indiferent de situație, ea va fi prezentată Guvernului și făcută publică. După 30 aprilie, vom începe procedurile pentru a concesiona cele 9 tronsoane”, a spus recent Dan Șova.
Duminică, la emisiunea „După 20 de ani” difuzată de ProTV și voyo.ro, Dan Șova a declarat că terminarea contractului cu Benchel reprezintă „o chestiune de câteva zile”, iar în ce privește penalitățile pe care statul ar putea să le plătească companiei americane el a spus că pregătește „o surpriză plăcută”.
LOTO 6/49. Numerele extrase pe 12 mai. De când nu s-a mai câștigat marele premiu la LOTO 6/49