Chaleo Yoovidhya a devenit recunoscut drept miliardarul modest, după ce a dat lovitura cu băutura energizantă Red Bull pe care a creat-o în 1975. „Tatăl meu iubește viața simplă. Nu poartă bijuterii, inele și poartă un ceas vechi. Nu-i place să cumpere haine și nici să care bani după el”, a spus fiica lui Suthirat.
Înainte de Red Bull, Chaleo Yoovidhya a părăsit școala la 10 ani pentru a-și putea ajuta părinții muncind la crescătoria de rațe și vânzând fructe.
Se spune că i-ar fi venit ideea unei băuturi energizante în vremea când a fost șofer de autobuz când a văzut că alți șoferi beau băuturi pentru a-i revigora în timpul călătoriilor lungi. A creat Krating Daeng -Red Bull-ul thailandez – în 1975 și conținea cafeină, zahăr, taurină, aminoacizi și sucroză, apoi vânzătorul de pastă de dinți Diestrich Mateschitz a descoprit băutura și a văzut potențialul acesteia. Împreună au decis să vândă produsul pe piețe occidentale, au schimbat rețeta și au vândut băutura în cutiile cu argint și albastru. Acum Red Bull vinde milioane de doze în 165 de țări și este unul dintre cele mai recognescibile branduri din lume.
Băutura a avut un succes fenomenal, dar Yoovidhya a rămas la fel de modest ca întrecut și chiar dacă s-a mutat în Bangkok își vizita des satul de unde a plecat. Însă același lucru nu poate fi spus și despre nepoții lui care s-au născut în bogăția imperiului Red Bull. Aceștia se fotografiază în avioane private, mașini de lux cu haine și bijuterii scumpe.
Chaleo Yoovidhya a murit în 2012 și a fost îngropat în satul natal, scrie Business Magazin.