Cum ar trebui să arate un CV bine făcut și care sunt cele mai frecvente greșeli ale candidaților
„Am adesea discuții cu persoane la nivel senior sau middle management care au petrecut 10-15 ani într-o comÂpaÂnie, nu au ieșit niciodată în piață, nu au lucrat la CV și nu reușesc să se privească din exterior și să înțeleagă ce impact au avut, să-și cuantifice rezulÂtaÂtele, totul li se pare normal. Trebuie să poți să exÂplici cuiva care nu face parte din inÂdusÂtria ta, să-i traduci practic realizările tale și să-l faci să înțeleagă cum ai putea să conÂtribui în compania care a scos la conÂcurs postul pentru care candidezi”, a spus pentru ZF Cătălina Bilan, career service lead în cadrul firmei Career Advisor.
De asemenea, ea a mai sugerat ca toate informațiile care recomandă un canÂdidat pentru un job să fie concenÂtrate în prima jumătate a CV-ului.
„Prima jumătate de pagină din CV e cea mai importantă, e centrul vizual. Aici vorbim de ariile de expertiză, acele abilități acumulate în timp și care sunt relevante pentru jobul vizat. Ariile de expertiză trebuie descrise explicând proiectele în care a avut impact și rezulÂtatele concrete pe care le-a obținut”, a explicat specialistul în HR.
În cazul studenților fără experiență într-o companie, Bilan spune că sunt importante trecerea stagiilor de practică și a proiectelor academice sau extraÂcurricuÂlare, ca dovadă a inițiaÂtivei, lucru apreciat de angajatori.
„Zona de experiență profesională trebuie prezentată în ordine invers croÂnoÂlogică. Aici se face un scurt rezumat al responsabilităților postului, nu înÂșiruim toate responsabilitățile din job desÂcripÂtion, alegem 3- 4 cele mai releÂvante după care continuăm cu rezulÂtaÂtele concrete pe care le-am obținut în proiecte”, a mai spus reprezentantul Career Advisor.