Cum arată acum tunelul de sub Dealul Momaia, săpat pentru autostrada A1 Sibiu – Pitești
This browser does not support the video element.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, sâmbătă, imagini video spectaculoase din tunelul de sub Dealul Momaia, săpat pentru autostrada A1 Sibiu – Pitești.
Stadiul execuției lucrărilor pe secţiunea Tigveni – Curtea de Argeş a Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti a ajuns la 30%, a anunțat sâmbătă CNAIR.
Potrivit beneficiarului, antreprenorii care au câștigat contractul, PORR Construct SRL, au săpat deja un kilometru.
„Lucrări pe şantierul secţiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeş) din cadrul Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti. Au fost săpaţi 1095 metri la tunelul de la dealul Momaia: 625 de metri – galeria dreaptă; 470 de metri – galeria stângă”, potrivit anunțului CNAIR de pe pagina sa de Facebook.
O realizare tehnică impresionantă
Tunelul, situat prin dealul Momaia în apropierea Curții de Argeș, va avea o lungime de aproximativ 1,3 kilometri și reprezintă o realizare tehnică impresionantă.
Lucrările sunt efectuate cu tehnologia NATM (New Austrian Tunneling Method) de către o echipă de muncitori străini, care lucrează non-stop, în trei schimburi, pentru a asigura avansul rapid al proiectului. Metoda presupune execuția portalului, injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare, detonarea pentru excavare, montarea armăturii și căptușirea tunelului.
Lungimea totală a secţiunii este de 9,86 km, iar durata contractului este de 60 de luni – 16 luni proiectare, 44 de luni execuţie.
Potrivit datelor oficiale, valoarea totală a proiectului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA.
Finanţarea este realizată prin Programul Transport, iar termenul de deschidere este anul 2027.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 de km, este împărţită în 5 secţiuni, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.
Citiți și: