Volkswagen a plătit circa 7,4 miliarde dolari pentru a cumpăra 350.000 de mașini diesel de la clienții din SUA, în februarie 2018, scrie Reuters. Cel mai mare producător auto din lume a depozitat sute de mii de automobile cu motor pe motorină în SUA, în ultimele luni.
Volkswagen dispune de 37 de parcări uriașe în SUA, care găzduiesc aproape 300.000 de mașini. Printre terenurile ocupate de Volkswagen se numără un fost stadion de fotbal din Detroit, o fostă moară din Minnesota și o zonă din apropierea localității Victorville, în statul California.
Jeannine Ginivan, purtătoarea de cuvânt a Volkswagen, a declarat miercuri că garajul uriaș din Victorville este unul din cele „care vor asigura depozitarea responsabilă a vehiculelor răscumpărate în termenii companiei VW”, referindu-se la scandalul manipulării testelor pentru emisii poluante diesel, cunoscut sub denumirea de „Dieselgate”.
„Aceste mașini sunt depozitate temporar și menținute în stare de funcționare”, a mai spus reprezentantul Volkswagen.
În total, VW a stabilit că va cheltui 25 miliarde dolari în SUA, pentru a-i mulțumi pe clienții afectați de Dieselgate. Compania s-a oferit să cumpere de la aceștia 500.000 de mașini diesel și buy back-ul se va încheia la sfârșitul anului 2019.
La 31 decembrie 2017, Volkswagen cumpărase deja 335.000 vehicule diesel, au revândut 13.000 de mașini și au distrus circa 28.000 de vehicule. La finele lui 2017, VW depozita în SUA circa 294.000 de mașini.
VW trebuie să cumpere sau să repare 85% din vehiculele implicate în scandalul Dieselgate, până în iunie 2019 sau va achita costuri mai mari în scandalul emisiilor poluante.
Compania a precizat că în februarie reparase deja 83% din mașinile respective și va atinge în curând ținta propusă. În aprilie 2017, justiția a stabilit ca Volkswagen va fi supravegheată de autorități timp de trei ani, după ce compania a pledat vinovată pentru trei capete de acuzare. De asemenea, compania va achita 4,3 miliarde dolari, reprezentând amenzi federale.
Producătorul auto german a recunoscut în septembrie 2014 că a manipulat sistemul de control al emisiilor poluante din SUA, pentru vehiculele diesel, în cazul mașinilor vândute începând cu 2009. Scandalul a dus la demisia CEO-ului gigantului auto.