Cum arată mini-autostrada pe care ministrul Transporturilor, Ioan Rus, promite că „vom merge la vot”
Lotul 3 din Orăștie – Sibiu, pe traseul căruia se află și cel mai înalt viaduct din România, la Aciliu, are deja o întârziere de un an și nouă luni, ultimul termen anunțat pentru finalizare fiind 15 noiembrie. Cu toate acestea, o înregistrare video făcută la fața locului și prezentată de un forum specializat pe teme de infrastructură – peundemerg.ro – arată că alunecările de teren nu au fost oprite pe o porțiune a autostrăzii. De altfel, alunecările de teren au fost cauza întârzierilor acumulate pe acest segment de autostradă.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus și premierul Victor Ponta au dat asigurări, după ultimele vizite pe șantierul autostrăzii Orăștie-Sibiu, lot 3, că „la vot vom merge pe autostradă”.
La rândul său, premierul Victor Ponta a declarat, la jumătatea lunii septembrie, la Sibiu, că a discutat cu reprezentanții firmei care construiește lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie și aceștia i-au confirmat că vor respecta termenul, astfel că „pe 15 noiembrie, cel mai târziu, se va circula neîntrerupt între Sibiu și Deva”.
„Am rămas cu acel tronson al treilea, între Sibiu și Deva, la care încă se lucrează. Înainte de a veni la Sibiu am discutat și cu reprezentanții firmei și cu reprezentanții CNADNR și mi-au confirmat faptul că de data asta se vor ține de termen și pe 15 noiembrie, cel mai târziu, se va circula neîntrerupt între Sibiu și Deva”, a declarat premierul.
Stadiul fizic al construcției lotului 3 din Orăștie-Sibiu este 91%, potrivit datelor obținute de Ziarul Financiar. Constructorul este firma italiană Impregilo.
Valoarea contractului este de 137 milioane de euro, plățile realizate fiind de 117,8 milioane euro.
Gândul a scris că în acest an Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) nu a inaugurat nici un kilometru nou de autostradă și, ținând cont că, de regulă, în octombrie-noiembrie lucrările de construcții sunt sistate din cauza condițiilor meteo, șansele de a circula pe noi mini-segmente de autostradă în acest an scad de la o zi la alta.
Aceasta, în condițiile în care România ar putea pierde 2,88 miliarde de euro din fondurile europene alocate pentru transporturi dacă banii nu vor fi absorbiți până la sfârșitul anului 2015.
Foto peundemerg.ro
Foto peundemerg.ro
Foto peundemerg.ro
Foto peundemerg.ro
Foto peundemerg.ro