Cum au evoluat vânzările Coca-Cola în România în primul semestru
„Volumul în România a crescut cu un procentaj ridicat dintr-o singură cifră (7-9%, n.r), cu rezultate bune la nivelul întregului portofoliu de produse. Evoluția vine după un declin cu un procentaj ridicat dintr-o singură cifră înregistrat în perioada similară a anului trecut”, se arată în raportul financiar al grupului Coca-Cola HBC AG.
Rezultatul „foarte bun” al operațÃunilor din România, Nigeria și Ucraina a compensat situația mai slabă din Rusia și a susținut chiar creșterea volumului vânzărilor pe piețele emergente cu 5,4%, potrivit Coca-Cola.
La nivel de grup, volumul vânzărilor a urcat cu 3,8% în primul semestru, și au depășit ușor un miliard de navete.
Unitatea de măsură luată în considerare de Coca-Cola, naveta, reprezintă 5,678 litri sau 24 de doze de băutură răcoritoare.
Veniturile nete din vânzări au scăzut cu 1%, la 3,15 miliarde de euro, întrucât creșterea volumului vânzărilor nu a putut compensa integral impactul negativ al evoluțiilor din piața valutară.
„Condițiile dificile persistă pe multe dintre piețele noastre, în special în Rusia, însă am demonstrat că ne putem adapta și putem rezista pe astfel de piețe. Condițiile sunt mai favorabile în Europa de Est și Nigeria, unde suntem încrezători că vom înregistra în continuare creștere. Am devenit mai optimiști pe parcursul anului și suntem convinși că 2015 va fi un an de creștere a volumelor și de progres în privința marjelor”, a declarat directorul general al Coca-Cola HBC, Dimitris Lois.
Coca-Cola HBC este al doilea mare îmbuteliator al grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de țări din Europa, Asia și Africa.
În România, Coca-Cola HBC deține trei fabrici, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.