Acțiunile celui mai mare producător de băuturi carbogazoase din lume au crescut cu 3,4% în cadrul celor mai recente tranzacții bursiere. Vânzările Coca-Cola au scăzut sau au rămas la același nivel timp de trei trimestre la rând, pe măsură ce americanii au preferat să cumpere produse mai sănătoase.
Vânzările nord-americane au crescut cu 2%, la 5,34 miliarde dolari, în T4, încheiat la 31 decembrie 2014, însumând jumătate din vânzările totale. Analiștii estimează că americanii beau mai puțin suc, dar plătesc mai mulți bani pentru a-l cumpăra. Coca-Cola a anunțat în octombrie 2014 că va reduce costurile și va anunța un program pentru vânzarea afacerilor sale neprofitabile.
Acțiunile companiei s-au apreciat cu 44 cenți pentru fiecare titlu. Veniturile Coca-Cola au scăzut cu 2%, la 10,87 miliarde dolari. Analiștii Thomson Reuters estimau că producătorul de băuturi răcoritoare va avea un profit de 42 cenți per acțiune, raportat la un venit de 10,76 miliarde dolari.
„Continuăm să considerăm 2015 un an de tranziție, pe măsură ce beneficiile de pe urma noilor strategii vor avea nevoie de timp pentru a se materializa, în contextul unui mediu macroeconomic volatil”, a declarat directorul executiv al Coca-Cola, Muhtar Kent.