Cum au evoluat vânzările retailerului Carrefour în trimestrul trei, la nivelul României
În Franța, vânzările Carrefour au urcat cu 2,3%, la 10,3 miliarde de euro, iar la nivel internațional cu 2,2%, la 11,3 miliarde de euro.
Rezultatele sunt conforme cu estimările analiștilor intervievați de Bloomberg.
Retailerul a înregistrat rezultate solide în Europa, susținute de vânzările din Spania și Italia, care au revenit la creștere, în urma măsurilor de modernizare a magazinelor și de dezvoltare a serviciilor online.
Veniturile din Spania au urcat cu 4,6%, în termeni comparabili, iar cele din Italia cu 5,9%. Vânzările au scăzut în Asia din cazua consumului scăzut din China, dar avansul s-a menținut ridicat în America Latină.
Creșterea vânzărilor din Belgia a depășit așteptările, în timp ce vânzările din România au crescut puternic după reducerea TVA la alimente.
„Vânzările din România în magazinele deschise de cel puțin 12 luni au crescut puternic, stimulate de efectul favorabil asupra volumului avut de reducerea puternică a TVA la alimente începând de la 1 iunie”, se arată într-un comunicat al Carrefour.
În primele nouă luni, vânzările Carrefour au crescut cu 4,1%, la 63,8 miliarde de euro. În Franța, vânzările au urcat cu 2,8%, la 30 miliarde de euro, iar la nivel internațional cu 5,2%, la 34 miliarde de euro.
Directorul financiar al Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, a declarat reporterilor că Europa a devenit un motor de creștere pentru Carrefour.
Sivignon a spus că retailerul este de acord cu estimarea analiștilor privind un profit operațional din operațiunile recurente ale Carrefour de 2,45 de miliarde de euro pentru 2015.
În iulie, analiștii anticipau un profit de 2,51 miliarde euro-2,53 miliarde de euro. Directorul financiar a atribuit reducerea estimării impactului cursului valutar.