Dar pasiunea s-a transformat în business și sub acest brand sunt produse anual 25.000 de biciclete. Iar afacerile se măsoară în milioane. De euro. Următorul pas? O fabrică, astfel ca pegas să fie din nou 100% „made in romania”.
Pegas este, poate, cel mai cunoscut brand românesc ce a fost readus la viață în ultimii ani la inițiativa unor antreprenori locali. Pe urmele Pegas însă vin acum alte branduri românești cu istorie, ca motocicletele Mobra, ceasurile Optimef și schiurile Reghin.
„Pegas a început cu un cadru de bicicletă construit într-o fabrică de armament, la Zărnești, Brașov”, își amintește Andrei Botescu, unul dintre antreprenorii care au readus la viață brandul. Designul era inspirat de muscle bike-urile americane și britanice, care la rândul lor imitau stilul unei motociclete chopper.
„Silueta Pegasului, cu șa lungă și coarne, avea să devină pentru mii de copii din România comunistă definiția cuvântului «bicicletă». Practic, bicicleta Pegas a fost un obiect cult, poate chiar cel care definește cuvântul «copilărie» pentru toți cei care au învățat să meargă pe bicicletă în anii ”70 și ”80″, povestește el. După ”89, Pegas a dispărut de pe piață. După mai bine de 20 de ani, în 2011, un proiect independent a readus la viață marca Pegas și vechea bicicletă într-o nouă formă, pentru a se bucura din nou de ea copiii de toate vârstele, după cum spun antreprenorii care au vrut să dea o nouă șansă la viață acestui brand.
Citește continuarea pe Business Magazin!