Cum folosește Facebook informațiile de pe profilul tău pentru a câștiga bani din publicitate. Cât valorează fiecare utilizator al rețelei
Fiecare dintre cei peste 900 de milioane de utilizatori al rețelei de socializare Facebook valorează, în medie, anual, pentru compania condusă de către tânărul antreprenor, în vârstă de 28 de ani, Mark Zuckerberg circa 4,84 dolari, informează CNN.
Reprezentanții Facebook susțin că circa 85% dintre veniturile companiei vin din promovarea reclamelor, conform unor documente făcute publice cu ocazia ofertei sale de listare la bursă. Restul de 15% vin din plățile făcute în cadrul aplicațiilor care rulează pe rețeaua de socializare, dintre care 12% provin dintr-o singură sursă, Zynga, compania care realizează jocuri foarte populare în rândul utilizatorilor, cum ar fi „Farm Ville”, „Hidden Chronicles” sau „Zynga Poker”.
Cum le ușurează Facebook munca publicitarilor
„Lucrul deosebit al acestor oameni este acuratețea cu care ei îi pot ajuta pe publicitari și pe cei care lucrează în marketing să înțeleagă pe cine obțin”, a declarat Arvind Bhatia, analist al Sterne Agee Financial Services. „Pe Facebook, informațiile tale sunt autentice; ei au capacitatea de a face practic reclamele și, experiența ta, mai relevante. Cred că acest lucru este unic. Este fără precedent, iar extinderea este de neegalat”, a mai completat el.
Bhatia sugerează, de asemenea, că avantajul rețelei de socializare în domeniul publicitar este construit pe baza serviciilor pe care ea le oferă. Cu cât utilizatorii interacționează mai mult cu aceasta, ei își creează gradual o imagine din ce în ce mai clară a propriilor persoane. Acest lucru permite plasarea unor produse în fața persoanelor care ar putea fi, cel mai probabil, interesate de ele.
Fiecare utilizator Facebook valorează 4,84 dolari. (FOTO:Karen Bleier/Mediafax Foto/AFP)
Dacă o femeie care a declarat că orașul său natal este, de exemplu, New Orleans își schimbă statusul relației din „singură” în „logodită”, reprezentanții Facebook vor face în așa fel încât reclamele care vor apărea pe profilul ei vor fi unele relevante, cum ar fi unele pentru un retailer care se ocupă cu comercializarea de obiecte de nuntă sau pentru o firmă de catering. Dacă ea adaugă, de asemenea, pe profilul său informații conform cărora ar fi terminat masterul la Universitatea Loyola, SUA, și dacă ea dă „Like” paginilor unor companii precum Saks Fifth Avenue și Mercedes Benz, reprezentanții Facebook pot aprecia cât de mult este dispusă să cheltuiască și în felul acesta pot să afișeze diferite reclame bazându-se pe aceste informații.
„Cu cei 901 milioane de membri, Facebook este cel mai mare spațiu de înțelegere al consumatorilor și de înțelegere a intereselor lor de achiziție”, susține Jan Rezab, director executiv al Socialbankers, o companie care oferă analize în domeniul social-media. „Înainte să apară Facebook, cei care lucrau în marketing se bazau pe chestionare online sau pe focus grupuri pentru a determina interesele consumatorilor. Acum ei au posibilitatea de a ajunge la consumator direct pe pagina de Facebook”, a mai completat specialistul.
Utilizatorii Facebook își influențează „prietenii” în achiziționarea de produse și servicii
Un utilizator obișnuit al rețelei de socializare are, în medie, 229 de „prieteni”. Atunci când el dă „Like” reclamei unui produs sau reclamei unei companii, acest lucru este folosit ca o asigurare a calității lui pentru „prietenii” utilizatorului, pe care el îi cunoaște. Se presupune că ei ar avea, de asemenea, încredere în utilizatorul respectiv.
„Atunci când ridic mâna și spun > și unul dintre prietenii mei vede acea reclamă, ei vor vedea numele meu asociat acesteia”, a explicat Dan Rose, vicepreședinte pentru parteneriate și marketing al platformei, discutând despre modul în care funcționează promovarea diferitelor produse pe rețeaua de socializare.
Servere ale companiei Facebook. (FOTO: Rainier Ehrhardt/Mediafax Foto/AFP)
„Am aflat că atunci când numele prietenilor mei apar lângă o reclamă, sunt cu peste 60% mai dispus să îmi amintesc acea reclamă și sunt de patru ori mai dispus să achiziționez produsul respectiv”, a mai explicat el.
Ce greșesc companiile atunci când vor să se promoveze pe Facebook
Principala greșeală care apare în cazul strategiilor de promovare realizate de către diferite companii prin intermediul platformai Facebook este aceea că ele se bazează mai mult pe aspecte cantitative, cum ar fi numărul de „Like-uri” pe care îl obțin, după cum a declarat, miercuri, în cadrul evenimentului RoNewMedia, Alessandro Petrilli, CEEMEA client partner la Global Marketing Solutions și specialist în branduri emergente și în agenții publicitare.
„Numărul de > reprezintă, în esență, audiența companiei. Apoi tu trebuie să îți creezi un mod propriu de a comunica”, susține el.
Petrilii a mai explicat, în cadrul aceluiași eveniment, că o companie trebuie să își schimbe imaginea de cover cel mult o dată la fiecare patru zile și că nu trebuie să își modifice imaginea principală aflată pe profilul de pe rețeaua de socializare.
El a mai dat, de asemenea, sfaturi privind numărul de postări pe care le pot face reprezentanții unei companii în fiecare zi, subliniind că un singur mesaj afișat zilnic pe profil este de ajuns pentru o companie. Specialistul a mai atras atenția asupra faptului că intervalele orare la care sunt realizate astfel de postări sunt deosebit de importante, dacă se dorește ca ele să ajungă la un anumit public țintă ce ar putea fi mai interesat de produsele și de serviciile unei companii.
„Ads se adresează persoanelor care nu sunt deja fanii companiei, iar sponsored stories sunt pentru a crea o legătură cu fanii și cu prietenii fanilor tăi. Când vreau să stâng mai multe > voi folosi ads, iar când vreau să comunic cu audiența voi folosi sponsored stories”, a mai explicat Petrilli pentru a lămuri problema diferitelor unelte de promovare ce pot fi utilizate pe Facebook.
Cât va costa o acțiune Facebook
Reprezentanții rețelei de socializare vor atrage până la 16 miliarde de dolari prin derularea celei de-a treia cea mai mare ofertă publică inițială în istoria Statelor Unite ale Americii, ea fiind devansată în top doar de către cele ale Visa și General Motors.
O acțiune Facebook va costa între 34 și 38 de dolari. (FOTO:Justin Sullivan/Mediafax Foto/AFP)
Cele 422 de milioane de acțiuni Facebook vor putea fi tranzacționate pe piața Nasdaq începând de vineri și vor costa între 34 și 38 de dolari pe unitate. Oferta platformei este de 16 miliarde de dolari, cu 5 miliarde de dolari mai mare față de cea inițială, estimată în cadrul prospectului valabil la începutul lunii mai.