Prima pagină » Economic » Cum încearcă asigurătorii să scadă costul despăgubirilor

Cum încearcă asigurătorii să scadă costul despăgubirilor

Cum încearcă asigurătorii să scadă costul despăgubirilor
Persoanele rănite în accidente de circulație ar putea să încheie înțelegeri amiabile cu companiile de asigurări. Aceasta este propunerea asiguratorilor care prin negociarea directă cu părțile vătamate speră să-și reducă mult costurile,informează știrileprotv.ro

 Societățile de asigurări propun ca plata să se facă după o grilă fixă astfel încât fiecare leziune să aibă un preț fix. În acest scop asiguratorii au întocmit și un ghid de despăgubiri, în care punctul de traumă a fost stabilit la 2400 de lei. Conform acestui document o mână ruptă ar valora 10 puncte de traumă și ar costa 24 de mii de lei, iar în cazul unui accident mai grav, o mână amputată din umăr ar valora 168 de mii de lei.

Un picior rupt e mai scump puțin și costă 36 de mii de lei, după cum se arată în propunerea companiilor de asigurări, mai ieftină e coasta ruptă sau insuficiența respiratorie, doar 12 mii de lei.

O altă propunere avansată de asigurători este limitarea despăgubirilor ce pot fi acordate victimelor la un maxim de 500 de mii de lei. Companiile speră ca propunerile lor să devină interesante pentru victimele accidentelor deoarece un proces poate dura și ani de zile timp în care persoana rănită își plătește singură cheltuieliile pentru tratamente, operații și recuperare. Prin noul sistem așteptarea ar putea fi scurtată semnificativ spun asiguratorii ,în încercarea de a legaliza această variantă de despăgubire.

Conform legii, în prezent victima unui accident de circulație se poate constitui parte în procesul penal urmând ca la finalul procesului să primescă despăgubiri. legea nu limitează suma care poate fi solicitată de către victime dar decizia finală aparține judecătorilor. Cea mai mare despăgubire obținută până acum în instanță a fost de 1 milion de euro, în cazul unei tinere care și-a pierdut brațul în accident.

Propunerea asiguratorilor nu se bucură însă de sprijinul reprezantanțiilor asociațiilor victimelelor accidentelor de circulație care o consideră neconstituțională.

Autor

Citește și