Cum s-au descurcat retailerii de la H&M în România, în primul trimestru al anului fiscal 2015
În lei, H&M România a raportat o creștere de 45% a veniturilor din vânzări în perioada decembrie 2014-februarie 2015, se arată într-un raport publicat marți de companie.
La finalul lunii februarie, retailerul suedez avea 38 de magazine în România, în condițiile în care în primul trimestru fiscal nu a deschis niciun magazin.
În schimb, H&M va deschide în această primăvară magazinul online în România, precum și în alte șapte țări europene (Portugalia, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria și Belgia).
Vânzările H&M (incluzând TVA) la nivel mondial au crescut cu 25% în primul trimestru fiscal, la 46,8 miliarde de coroane (5 miliarde de euro), în timp ce profitul net a urcat cu 36%, la 3,6 miliarde de coroane (386,5 milioane de euro).
Vânzările H&M în România au crescut cu 43% în anul fiscal 2014, încheiat pe 30 noiembrie, la 1,28 miliarde coroane suedeze (138 milioane euro) de la 893 milioane coroane suedeze (101 milioane euro) în 2013.
Grupul H&M a fost fondat în Suedia în 1947 și este listat la NASDAQ OMX Stockholm. La sfârșitul lunii februarie, H&M avea 3.551 magazine pe circa 50 de piețe, inclusiv unități deschise în sistem de franciză.