Facebook și Zynga au modificat termenii unui contract exclusivist de colaborare, astfel că și alți dezvoltatori de jocuri vor avea un acces mai ușor la utilizatorii celei mai mari rețele de socializare din lume, informează Mediafax, citând Bloomberg.
Noii termeni ai contractului ușurează înregistrarea, plățile și condițiile de publicitate pentru Zynga, care obține majoritatea veniturilor prin vânzarea de bunuri virtuale în jocurile accesate de utilizatorii Facebook. Acordul oferă Zynga posibilitatea să folosească și alte site-uri, inclusiv portalul propriu, dar elimină statutul special deținut pe Facebook din 2010, când șefii celor două companii au încheiat un acord pe cinci ani.
Utilizatorii Zynga vor putea face plățile și prin alte mijloace decât prin Facebook Payments, iar compania poate opta să nu posteze publicitatea Facebook. În plus, Facebook va putea să dezvolte jocuri proprii.
Noul acord permite astfel altor dezvoltatori de jocuri posibilitatea de a atrage utilizatori ai rețelei sociale, a declarat Will Harbin, director general al producătorului de jocuri Kixeye.
„Facebook tinde să trateze în mod egal toți dezvoltatorii. Fac tot posibilul să fie o platformă corectă și deschisă. Nu vor să murdărească apele, să facă favoritisme”, a arătat Harbin.
Acțiunile Zynga au scăzut cu 14%, la închiderea bursei din New York, în timp ce titlurile Facebook au terminat tranzacțiile în stagnare, după un avans de până la 3,6%.