Cum se promovează România la cel mai mare târg de turism din lume. GALERIE FOTO
Spot-uri de promovare, fotografii care imortalizează peisaje cu adevărat deosebite, concerte și meșteșugari populari care fac demonstrații de sculptură în lemn și de încondeiat ouă, așa este promovată țara noastră la cel mai important târg de turism din lume, organizat săptămâna aceasta la Berlin.
Evenimentul, desfășurat sub numele de Internationale Tourismus-Börse (ITB), este așteapt să adune laolaltă la cea de-a 49-a ediție circa 200.000 de vizitatori, atât specialiști în domeniu, cât și simpli iubitori ai călătoriilor.
FOTO: ANT
Standul României, plasat central, chiar lângă cel al țării gazdă, are o suprafață de aproape 400 de metri pătrați și a costat circa 206.000 de euro. Banii au fost obținuți prin fonduri europene. Doar amenajarea spațiului expozițional a costat 136.000 de euro (fără TVA), în timp ce pe închirierea acestuia, alături de taxa de înscriere și de asigurarea obligarie, s-au plătit alți 69.906 euro, potrivit datelor obținute de gândul din partea Autorității Naționale pentru Turism (ANT).
Spațiul expozițional a fost amenajat pe mai multe zone de interes, pentru a-i introduce pe vizitatori într-o atmosferă specifică mai multor regiuni ale țării, printre care se numără Transilvania, Banat, Maramureș, Moldova și Delta Dunării.
FOTO: ANT
In spatele infodesk-urilor standului stau reprezentanți ai ANT și 56 de expozanți, număr record înregistrat până acum la participarea României la ITB. De la agenții de turism, la companii aeriene și la hotelieri români, toți gata să le prezinte străinilor informații cât mai variate despre țara noastră, să identifice noi posibilități de investiții, dar și să încheie sau să își dezvolte parteneriatele cu firme de peste hotare.
Potrivit informațiilor obținute din partea ANT, pregătirile au dau deja roade și au atras, încă de la primele ore de la începerea târgului, privirile și interesul vizitatorilor.
FOTO: ANT
La ediția de anul trecut a ITB, România a avut un stand de 407 metri pătrați, ce a găzduit 50 de expozanți și a costat 211.208 euro (fără TVA).
Ce câștigă România de pe urma participării la ITB
Târgul ITB este cel mai mare eveniment de profil din lume destinat specialiștilor, iar prezența țării noastre la Berlin reprezintă un prilej bun pentru stabilirea de noi contacte și pentru organizarea de întâlniri cu unii dintre cei mai importanți jucători din industria turistică din Germania și nu numai.
FOTO: ANT
România „se bate” astfel pentru atenția celor prezenți la eveniment cu peste 100 de state, printre care se numără Brazilia, Africa de Sud, Spania, Sri Lanka, Egipt, Islanda și Australia.
„România a încheiat deja în 2013 o serie de contracte de promovare cu cei mai importanți touroperatori germani – ITS, Gebeco, DERTOUR, FTI, Neckermann. Din discuțiile purtate cu colaboratorii germani, există informații certe cu privire la creșterea interesului turiștilor germani pentru țara noastră, începând cu includerea României în paginile cataloagelor acestor touroperatori”, au declarat pentru gândul reprezentanții ANT.
FOTO: ANT
„Considerăm că prezența României la cel mai mare târg de turism din lume prin numărul ridicat de vizitatori de specialitate poate aduce, în fiecare an, beneficii majore țării noastre, fiind o oportunitate de a prezenta lumii întreaga varietatea culturală și oferta turistică a țării noastre”, au mai adăugat reprezentanții autorității explicând, totodată, că participarea la acest eveniment poate duce la îmbunătățirea imaginii țării, dar și la creșterea notorietății sale peste hotare.
Cum arată broșurile României împărțite la Berlin
Pe lângă plientale oferite de ANT și de expozanți, precum agențiile de turism sau hotelierii din România, țara noastră este promovată în fața străinilor și printr-o nouă broșură lansată de Federația Asociațiilor de Promovare Turistică (FAPT).
FOTO: Asociația Litoral-Delta Dunării
Textul său este redactat în limba germană, iar la elaborarea lui au contribuit reprezentanții fiecărei asociații membre a federației, potrivit unui comunicat de presă emis recent de FAPT.
„Am decis să participăm cu materiale de promovare comune, prin care să promovăm unitar și coerent România ca destinație turistică, mai ales în țările identificate ca potențiale surse de atragere de turiști străini prin strategia de realizare a brandului turistic”, a explicat Corina Martin, președinte federației.
FOTO: FAPT
„Broșura FAPT a fost editată pentru prima dată în anul 2011 în limba română și în engleză, iar la Berlin lansăm acum în premieră versiunea în limba germană, întrucât considerăm piața turistică germană ca fiind una strategică pentru a promova destinațiile turistice românești”, susține aceasta.
FOTO: FAPT
La standul ANT de la ITB participă, până pe 9 martie, patru dintre asociațiile membre FAPT, respectiv Asociația de Promovare Litoral-Delta Dunării, Asociația de Promovare Bucovina, Asociația de Promovare Brașov și Asociația de Promovare Monteoru Buzău.
FOTO: Asociația Litoral-Delta Dunării
Broșura cu șnur- inițiativa ministerului de promovare a României la ITB
La Târgul ITB vor fi împărțite, totodată, vizitatorilor între 2.000 și 3.000 de broșuri cu șnur împletit de Mărțișor. Acestea vor prezenta legenda mărțișorului în șase limbi, respectiv română, engleză, germană, italiană, franceză și spaniolă.
În total, 17.000 de astfel de pliante au fost pregătite de Ministerul IMM-urilor, Mediului de Afaceri și Turismului pentru promovarea României în fața străinilor. Unele au fost distribuite deja în aeroporturile internaționale din țară. „La Henri Coandă se vor da, de pe 28 februarie pe 1 martie, 9.000 de broșuri la check-in și la vamă, cu precădere turiștilor străini. Alte 1.000 vor ajunge la Timișoara și vor fi oferite tuturor turiștilor care ajung pe aeroport”, au explicat pentru gândul reprezentanții ministerului.
FOTO: Ministerul IMM-urilor, Mediului de Afaceri și Turismului
„Au fost trimise deja broșuri către toate reprezentanțele care aparțin de Autoritatea Națională pentru Turism, adică în Spania, Italia, Franța, Austria, Marea Britanie, Statele Unite și Germania. Broșurile vor ajunge și în Israel, deși acolo nu există o reprezentanță”, adăugau ei.
Părerile au fost împărțite în rândul reprezentanților patronatelor din turism atunci când a venit vorba despre eficiența promovării României prin intermediul broșurilor de Mărțișor. Dacă unii au criticat inițiativa Ministerului IMM-urilor, Mediului de Afaceri și Turismului, alții au salut-o și au spus că ar putea să le stârnească străinilor curiozitatea. Important este însă, susțin aceștia, ce se întâmplă după finalizarea unei astfel de campanii.