„Pe parcursul ultimelor două luni, administrația și-a arătat permanent deschiderea pentru dialog social și pentru o negociere amiabilă, în interesul angajaților și al societății. De aceea, administrația a făcut deja trei oferte în cadrul negocierilor. În plus, administrația a răspuns cererilor SAD (Sindicatul Autoturisme Dacia, n.r.) și cu o ofertă pe un an, deși este convinsă ca încheierea unui contract pe doi ani ar permite garantarea unor volume de fabricație la un nivel ridicat pe termen mediu. Principala preocupare a conducerii Dacia este menținerea activității pe platforma Dacia pe termen lung, în trei schimburi”, a comunicat, la solicitarea MEDIAFAX, Direcția Comunicare Renault România.
Sindicatul a declanșat luni conflictul de muncă la ITM Argeș, după ce a refuzat să accepte propunerile făcute de conducerea companiei.
„Pentru ca administrația să facă o nouă ofertă, trebuie ca SAD să își arate deschiderea pentru negociere. Până acum, sindicatul nu a negociat niciuna dintre cererile sale: nici articolele din Contratul Colectiv de Muncă, nici valoarea creșterii salariale sau a primei”, potrivit sursei citate.
Reprezentanții constructorului auto amintesc că salariul mediu brut realizat anul trecut, la nivel de operatori, a fost de peste 4.300 lei (brut), mai mult decât dublul câștigului mediu la nivel național, și precizează că măsurile viitoare vor fi decise în funcție de evoluția situației.
„În cazul în care SAD decide să declanșeze o grevă, total nejustificată din punctul de vedere al conducerii, vom decide împreună cu grupul Renault măsurile care trebuie luate. E vorba atât de măsuri din punct de vedere al activității pe termen scurt la Mioveni, cât și în ceea ce privește proiectele viitoare cu nivelul de automatizare necesar”, potrivit Direcției de Comunicare Renault România.
Reprezentanții constructorului auto anunțau, săptămâna trecută, că încheierea unui Contract Colectiv de Muncă pe doi ani (2015-2016) ar permite garantarea unor volume de fabricație la un nivel ridicat pe următorii doi ani și, în consecință, menținerea celor trei schimburi.
Pe de altă parte, în cadrul ședinței de negociere de joi, administrația a propus o majorare salarială de 90 lei pentru operatori și funcționari și de 45 lei pentru TESA/primul nivel de management, din ianuarie, iar din aprilie creșteri individuale de 2% și de 2,5%, pentru TESA/middle management.
Prima de rezultat pentru anul trecut este de 1.000 de lei și va fi plătită în mai 2015.
Anul trecut, negocierile cu sindicatul s-au finalizat în luna mai, iar cu un an înainte în luna aprilie.
Automobile Dacia a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 18,4 miliarde lei și un profit net de 337 milioane lei. Compania are 14.000 de angajați.